bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۱۱ تير ۱۳۹۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر اعلام کرد که از دشت‌های 16 گانه استان بوشهر 12 دشت ممنوعه شده‌اند.
75 درصد دشت‌های استان بوشهر ممنوعه هستندبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، شاهپور رجایی گفت: از میان دشت‌های ممنوعه، چهار دشت در وضعیت ممنوعه بحرانی به سر می‌برند و چهار دشت دیگر نیز دشت‌های شور و لب شور ساحلی هستند که قابلیت کشاورزی ندارند. با توجه به ممنوعه اعلام شدن دشت‌های استان، برای نجات دشت‌ها و به تعادل برگرداندن آنها، حفر هرگونه چاه جدید در این محدوده‌ها ممنوع است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر همچنین با اشاره به ممنوعیت انتقال آب، گفت: در فصل کشت عده‌ای از بهره‌برداران آب را از چاه خود به خارج از زمین‌های مشخص شده در پروانه بهره‌برداری انتقال می‌دهند که این کار غیر قانونی است و با دستور قضایی همه انتقال‌های غیرمجاز آب، برچیده خواهند شد.

رجایی با اشاره به افت سطح ایستابی دشت‌های استان، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها و به دنبال آن تغذیه نشدن آبخوان‌ها و همچنین برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی، به طور میانگین شاهد افت سالانه یک متر از سطح ایستابی در همه دشت هاهستیم، که این موضوع موجب کاهش چشمگیر آبدهی چاه‌ها و درخواست‌های زیادی برای کف شکنی آنها شده است.

وی با اشاره به این‌که ضوابط سختی برای کف شکنی پیش بینی شده است، تاکید کرد: کف‌شکنی‌ها باید با مجوز شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و با استفاده از دستگاه‌های حفاری مجاز انجام گیرد. 
برچسب ها: آب ، دشت ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: