bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
انتظار مردمی از وزیر نفت برای مدیرعاملی منطقه ویژه پارس جنوبی؛
این روزها خبری در سطح استان دست به دست می‌شود مبنی بر تغییر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی. این خبر برای مردم استان بوشهر بسیار مهم است، چرا که دستکم در طول این چند هفته، بسیاری با ما تماس گرفته و خواستار صحت و سقم این مساله شده‌اند.
بامداد جنوب: 
این روزها خبری در سطح استان دست به دست می‌شود مبنی بر تغییر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی. این خبر برای مردم استان بوشهر بسیار مهم است، چرا که دستکم در طول این چند هفته، بسیاری با ما تماس گرفته و خواستار صحت و سقم این مساله شده‌اند. در اینجا کاری به صحت این خبر نداشته و بر آن هستم که مسائل مهمتری را مطرح کنم. در اینکه چرا مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برای بوشهری‌ها مهم است به چند عامل بر می‌گردد؛ بوشهری‌ها بر این باور هستند که هیزم توسعه کشور شده‌اند، بر این باور هستند که سهمی از مدیریت کلان در حوزه‌های مختلف به آنها نرسیده و به همین مدیرعاملی منطقه ویژه هم راضی هستند، فکر می‌کنند که همه امور دست مدیرعامل این منطقه و او باید شغل ایجاد کند و بچه‌های آنها را سر کار ببرد و این هم به دلیل اقداماتی است که مهدی یوسفی از سر احساس وظیفه و دلسوزی در طول چند سال گذشته صورت داد و پیگیر اشتغال جوانان بوشهری شد، در حالی که اصلا وظیفه او نبود، خلاصه آنکه اینجا برای مردم بوشهر اهمیت دارد و از همین‌رو نیز انتظار دارند که مدیرعامل آن باید بوشهری باشد.

 اگر قرار بر مدیرعاملی است، که مگر خود مهدی یوسفی چه مشکلی دارد؟ او که در طول چهار سال گذشته توانسته روندهای خوبی را شکل دهد پس همان بهتر که بماند اما اگر تصمیم وزیر بر تغییر باشد، لطفا نگاه جدی به مساله بوشهری بودن مدیرعامل منطقه ویژه داشته باشد، در شرایط حساس و عجیب و غریب کشور بهتر است که یک بومی که آشنا به محیط، جغرافیا، اجتماع و فرهنگ مردم استان بوشهر است، درد آنها را می‌داند و می‌تواند مسائل و بحران‌ها را مدیریت کند، مدیریت منطقه ویژه را بر عهده بگیرد. اگر باز هم قرار بر تغییر است، باید مهدی یوسفی به‌عنوان یک مدیر نفتی در بدنه نفت رشد کند و مسوولیت خوبی بر عهده بگیرد، چرا که واقعا بوشهری‌ها مظلوم واقع شده‌اند. البته بخش دیگری از این مظلومیت به خرابکاری خود همشهری‌های نادانی باز می‌گردد که هر یک گزینه‌ای برای خودشان دارند. بیشترین تخریب را هم باند استاندار گیلان علیه نیروهای بومی مصاحبه‌شونده در پیش گرفته و می‌خواهد گزینه خودش را به‌عنوان مدیرعامل منصوب کند. البته با توجه به شناختی که از بیژن نامدار زنگنه داریم، بعید می‌دانم که توصیه‌پذیر باشد، به‌خصوص اگر بداند فردی گزینه تشکیلات سالاری است که دیگر حسابش با کرام‌الکاتبین است. امیدواریم که خبر این تخریب‌ها دروغ باشد و در محیطی سالم و درست یک مدیر بومی در پارش جنوبی مسوولیت را بر عهده بگیرد، هر فرد بومی که مدیر شود، برای ما عزیز خواهد بود و قابل احترام. 

نام:
ایمیل:
* نظر: