bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۷
پرافتخارترین پروژه‌ای که صاحب هم ندارد؛
دهکده گردشگری بوشهر، یکی از پروژه‌های پرافتخار استاندار قبلی بود که با اما و اگرها و ابهام‌های بسیاری در هزینه‌ها و مجوزهایی که لازم و ضروری بود اما نداشت، مواجه بود. پیش‌بینی دوستداران طبیعت از آینده این پروژه، چشم‌انداز امیدبخشی نبود و اعتراض‌ها نسبت به مجوز زیست‌محیطی که این پروژه نداشت، راه به جایی نبرد و ...
بامداد جنوب:
دهکده گردشگری بوشهر، یکی از پروژه‌های پرافتخار استاندار قبلی بود که با اما و اگرها و ابهام‌های بسیاری در هزینه‌ها و مجوزهایی که لازم و ضروری بود اما نداشت، مواجه بود. پیش‌بینی دوستداران طبیعت از آینده این پروژه، چشم‌انداز امیدبخشی نبود و اعتراض‌ها نسبت به مجوز زیست‌محیطی که این پروژه نداشت، راه به جایی نبرد و اینک که مدتی از روی کار آمدن استاندار جدید می‌گذرد، سهم دهکده گردشگری بوشهر، «بلاتکلیفی» است. چندی پیش در جلسه استاندار با اعضای شورا قرار شد مراحل واگذاری میراث استاندار پیش به شهرداری واگذار شود اما همچنان نیز بلاتکلیفی، سهم پرافتخارترین پروژه استاندار و هواخواهان وی است. تخلیه فاضلاب بیخ گوش دهکده گردشگری، آبیاری فضای سبز با آب شرب و نابودی بخشی از حراها تنها بخشی کوچکی از اقدامات صورت گرفته در این دهکده بود که پس از طرح‌های مطالعاتی و هزینه‌هایی که صرف شد، عامل مخرب و ویرانگر بودند. تاثیرات سوئی که فعالیت‌های غیر مسوولانه و غیر کارشناسی بر محیط زیست این قسمت باقی می‌گذارد به طور قطع در آینده بیشتر خود را نشان می‌دهد. 

دهکده گردشگری بوشهر که قرار بود در چند فاز اجرا شود با هزینه‌های هنگفتی آغاز و با پایان فاز نخست، به بهره‌برداری رسید تا باقیمانده سنگ و کلوخ‌ها، فضای سبز اندک و بساط رها شده پیمانکار طرح، از باجلوه‌ترین منظره‌های این پروژه باشد. فاز نخست دهکده گردشگری امید به مساحت 14 هکتار در بزرگراه امام علی (ع) بوشهر احداث‌ که برای احداث آن 150 میلیارد ریال هزینه شده اما در پیش‌بینی اولیه، مجموعه کامل دهکده گردشگری بوشهر در سطح 85 هکتار و دارای 4 فاز لحاظ شد که بنا به وعده‌هایی که داده شد و رسانه‌هایی که این خبر را در بوق و کرنا کردند، قرار بود با توسعه این طرح شاهد چشم‌انداز جدیدی از ساحل بوشهر در ورودی شهر بشویم و اینک چه توسعه‌ای و چه چشم‌اندازی...

در همین راستا، عضو شورای اسلامی شهر بوشهر در نشست علنی شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان این‌که وضعیت واگذاری دهکده گردشگری و پارک لیان این بندر به شهرداری تعیین تکلیف شود، گفت: سال گذشته در نشست شورای شهر با استاندار و معاونت عمرانی مقرر شد این دو مجموعه گردشگری تفریحی به شهرداری مرکز استان واگذار شود.
ندا عبدالله‌زاده با اشاره به این‌که در این ارتباط در شورا با کلیات لایحه شهرداری برای در اختیار گرفتن دهکده گردشگری و پارک لیان موافقت و مقرر شد در مدت دو ماه قرارداد دهکده برای تصویب نهایی به شورا ارسال شود که تاکنون این مهم محقق نشده است، تصریح کرد: 
عبدالله‌زاده با بیان این‌که پارک لیان، دهکده گردشگری و سواحل بوشهر بالاترین ظرفیت این استان در رونق صنعت توریسم و گردشگری است که از آنها باید به صورت بهینه استفاده شود، با اشاره به وضعیت کمبود آب شرب در شهر بوشهر گفت: هم‌اکنون شهروندان برخی محلات جنوبی این شهر در گرمای سخت و طاقت‌فرسای تابستان پنج روز بدون آب می‌مانند. سیستم نوبت‌بندی آب در شهر بوشهر نامشخص است، به گونه‌ای که منجر به شاکی شدن بیشتر شهروندان شده است. در این ارتباط انتظار می‌رود در قالب نشستی با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان وضعیت توزیع آب شرب در شهر بوشهر بررسی شود. 

حال با توجه به بی‌آبی‌ها برای آبیاری فضای سبز می‌بایست به فکر امروز می‌بودیم، در صورتی که وضعیت بی‌آبی مربوط به امسال و پارسال نبوده و در همان زمان نیز بحران بی‌آبی‌ یکی از دغدغه‌های مهم شهری بود اما به جای صرف هزینه به منظور بازسازی لوله‌های فرسوده آب و احداث آب‌شیرین‌کن و ... پروژه‌ای را احداث کردیم که امروز صاحب مشخصی ندارد و به نظر می‎رسد یکی از دلایل آن به نامبارک بودن این میراث همچون فضای سبزی که خشک شده، زمین رها شده‌ای که مشخص نیست باید چه بر سرش بیاورند، هزینه‌های هنگفتی که همچنان باید پرداخت شود و ... برمی‌گردد. 

دهکده گردشگری که قرار بود «امید» به ارمغان بیاورد، با گذشت مدت‌زمانی نه چندان زیاد محل مناسبی برای تفریح و استراحت هم نیست و با منظره‌های بی‌روح و خشکی که بر جای مانده، خبری از نشاط و شادی مردم نیست. با صرف هزینه‌های هنگفت برای به جا گذاشتن چنین پروژه‌ای اینک هواداران بزرگ‌ترین پروژه استاندار پیشین، کجایند تا از این میراث نامبارک حمایت کنند و بگویند که سهم و شأن مردم از این هزینه‌های سرسام‌آور همین!!! بود و اصولا آنهایی که طرفداران بی‌چون و چرای این پروژه بودند، خود جزئی از مردم نبودند؟! 

نام:
ایمیل:
* نظر: