bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۷
فرمانده انتظامی استان بوشهر مطرح کرد:
استان بوشهر جزء یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود که افزایش کشفیات در آن یکی از نشانه‌های فعالیت نیروهای انتظامی و تلاش آنها برای کشف مجرمان و بزهکاران و برقراری امنیت در سطح جامعه است. با گسترش فضاهای مجازی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اما استان بوشهر همچنان یکی از استان‌های امن کشور است.
کشف 98 درصدی جرائم خشن، مرهون تلاش مجموعه انتظامیبامداد جنوب: 
استان بوشهر جزء یکی از استان‌های امن کشور محسوب می‌شود که افزایش کشفیات در آن یکی از نشانه‌های فعالیت نیروهای انتظامی و تلاش آنها برای کشف مجرمان و بزهکاران و برقراری امنیت در سطح جامعه است. با گسترش فضاهای مجازی و افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح کشور اما استان بوشهر همچنان یکی از استان‌های امن کشور است. 
در همین راستا، فرمانده انتظامی استان بوشهر از کاهش وقوع و افزایش کشفیات جرائم خشن در استان بوشهر طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سردار خلیل واعظی روز گذشته در نشست با رئیس و کارکنان سازمان قضائی نیروهای مسلح تصریح کرد: در راستای توسعه و تقویت امنیت در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی به بهبود شاخص‌های امنیتی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال شاهد کاهش وقوع و افزایش کشفیات جرائم خشن در استان بوشهر هستیم و این روند همچنان ادامه دارد.
واعظی با اشاره به این‌که وقوع قتل در ۳ ماهه اول سال جاری ۴۰ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد جرائم خشن و ۹۵ درصد جرائم کلاهبرداری که از ابتدای سال جاری تاکنون به وقوع پیوسته کشف شده است.

این مقام انتظامی در ادامه با تاکید بر این‌که همه ما و همکاران ما مجموعه سازمان قضائی را به‌عنوان پشتوانه و حمایت‌کننده ناجا در اجرای ماموریت‌ها می‌دانیم و همین امر باعث شده است که کارکنان ناجا نسبت به مجموعه قضائی استان اعتماد خیلی خوبی داشته باشند، گفت: ما در چارچوب قانون باید حرکت کنیم و اگر جرمی هم واقع شود خواست ما این است که عدالت اجرا شود و مطمئن هستیم که رسیدگی‌ها واقعا دلسوزانه است.
سردار واعظی با بیان این‌که همیشه درخواست ما از کارکنان رعایت قانون و اخلاق در اجرای ماموریت‌ها بوده است، تصریح کرد: فلسفه سازمان قضائی نیروهای مسلح حفظ شان و منزلت کارکنان نیروهای مسلح بوده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان این‌که ما مجموعه قضائی را از خودمان می‌دانیم، تاکید کرد: این‌که فرد خاطی دوباره به جامعه برگردد و خود و خانواده او کمتر آسیب ببینند، از دیدگاه‌های مثبت سازمان قضائی نیروهای مسلح است. سعه صدر، دانش و ظرفیت مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح موجب رشد سازمان ناجا شده و در همین خصوص اقدامات مطلوبی در زمینه پیشگیری و آموزش صورت گرفته است.
سردار واعظی با اشاره به این‌که در سه ماهه گذشته آمار شکایات و انتقادات در سامانه ۱۹۷ کمتر شده است، یادآور شد: در این مدت تقدیر از پلیس بیشتر شده و این نشان‌دهنده اقدامات موثر در پیشگیری از جرائم است.

بدیهی است، همراهی و همدلی مردم و اعتماد شهروندان به پلیس یکی از بهترین، تاثیرگذارترین و امن‌ترین راهکارهای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی است. ارتقای این اعتمادسازی، نیازمند عزم ملی و فرهنگ‌سازی است که وظیفه و تکلیف همه رسانه‌ها اعم از رسانه‌های برخط، مکتوب و صدا و سیما ارتقای سطح اعتماد مردم به پلیس است. توانمندسازی خانواده‌ها و آگاهی‌بخشی به آنها در زمینه مسائل روحی-روانی و جسمی فرزندانشان، شناخت احساسات و نیازهای آنها، کسب مهارت در کنترل و مدیریت رفتارهای خانوادگی و اجتماعی‌شان و ... از جمله مسائل ضروری است که به‌طور قطع مجموعه نیروی انتظامی نمی‌تواند در همه ابعاد همچون نظارت، کنترل، کشف و آموزش ورود موفقی داشته باشد و این امر همکاری همه نهادها و افراد یک اجتماع را می‌طلبد. 

در راستای پیشگیری و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، اقدامات نوآورانه و خلاقانه تاثیر مضاعفی دارند. مسائل اجتماعی علاوه بر چندلایه بودن، در شکل‌گیری نیازمند زمان و برای رفع نیازمند اقدامات ویژه و طولانی‌مدت هستند، از همین‌رو، همت، تلاش و صبوری از شاخصه‌های مهم ورود به کارهای اجتماعی است. علاوه بر این، حساس مسوولیت اجتماعی یکی از راه‌هایی است که به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند. این احساس هم‌فردی و هم‌گروهی است که توجه به حوزه فردی در آموزش و پرورش نیازمند توجه بیشتری است تا بتوانیم وارد حوزه گروهی شویم، بدان معنا که باید برای همه دانش‌آموزان حس مسوولیت اجتماعی ایجاد شود تا آنها در اجتماع و در حوزه گروهی بتوانند موفق عمل کنند.

یکی از رویه‌هایی که در کنترل آسیب‌های اجتماعی در دوره‎های اخیر مورد توجه قرار گرفته، حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی است اما نکته‌ای که در این‌گونه طرح‌ها مطرح است، نحوه‌ اجرای آنهاست، به‌طوری‌که باید بررسی شود که این نوع حمایت‌ها و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی، چگونه باید باشد تا خود بازتولیدکننده آسیب نشود؟ همچنین بسیاری از طرح‌های اجتماعی یا در نیمه‌ راه به دلایل مختلف رها می‌شوند و یا به‌دلیل اجرای معیوب و نادرست آنها نتیجه‌ای عکس می‌دهند که این امر نیازمند بررسی و نظارت همه‌جانبه است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: