bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۹۶
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۷
روز گذشته در یادداشتی در مورد راهکار ایران در مورد مقابله با تحریم نفتی ایران خواستار آن شدم تا بدون آنکه نیازی به بستن این تنگه باشد، ماموریت مهم سال‌های قبل در تفتیش و بازرسی از همه شناورهای متخاصم در خلیج فارس صورت بگیرد.
کریم جعفری:
روز گذشته در یادداشتی در مورد راهکار ایران در مورد مقابله با تحریم نفتی ایران خواستار آن شدم تا بدون آنکه نیازی به بستن این تنگه باشد، ماموریت مهم سال‌های قبل در تفتیش و بازرسی از همه شناورهای متخاصم در خلیج فارس صورت بگیرد. دوستان بسیاری در این مورد نگاه‌ها، دیدگاه‌ها و برداشت‌های خود را ارسال کردند، با این حال، بیشتر بر این باور بودند که با توجه به اینکه تنگه هرمز یک تنگه بین‌المللی است و کنوانسیون‌های بین‌المللی شامل آن می‌شود، نمی‌توان آن را به سادگی بست.

دوستان این نظر را داشتند که با توجه به قدرت و لابی امریکا، این کشور می‌تواند جهان را علیه ایران بشوراند. بر همین اساس هم بود که حقیر نظر بازرسی از شناورهای سعودی، اماراتی و بحرینی را پیشنهاد دادم که بدون شک نیاز به یک بررسی دقیق حقوقی دارد. ایران باید هم از امریکا و هم از امارات و عربستان در مجامع جهانی شکایت رسمی کند و با منتشر کردن اعترافات تروریست‌های دستگیر شده و مستندسازی عملیات‌های تروریستی آنها در دادگاه‌های جهان (هر چند که این دادگاه با دلارهای سعودی و لابی صهیونیستی و قدرت امریکا رقص می‌گیرند) شرایط را به این سمت فراهم کند. متاسفانه باوجود حقوقی‌های باسواد و قدرتمند در کشور، ما از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم و همواره خیلی دیر به یاد طرح این شکایت‌ها می‌افتیم.

چندی پیش نیروی دریایی امریکا آماری را منتشر کرد که در آن به‌زعم خودشان مزاحمت‌های دریایی ایران علیه امریکا در طول سال 2018 صفر بوده است! به‌نظر شما چرا باید در سالی که بیشترین فشار بر این وجود دارد، رصد و هشدار به شناورهای امریکا کمتر شود تا بعد هم رئیس‌جمهور امریکا بگوید که رفتار ایرانی‌ها پس از اعمال تحریم‌ها بهتر شده است؟ البته به سن و سال برخی‌ها شاید قد ندهد، بعد از عملیات والفجر8 و ورود نیروهای ایرانی به فاو، ایران اسکله احمدی کویت را با موشک کرم ابریشم هدف قرار داد. بعد از ظهر پنجشنبه به حضور مرحوم آیت‌الله هاشمی اسکله را که یکی از مهمترین مسیرهای ورود و خروج کالا و مهمات به عراق بود، زدند و فردا هم آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه از آن به عنوان تیر غیب یاد کردند.

از این دست تیرهای غیب ما در جنگ هم داشتیم که از وسط دریا سر در می‌آوردند و کارهایی می‌کردند کارستان. امروز هم نیاز به این تیرها داریم تا در وقت مناسب شلیک شوند و مسوولیت آن را هم کسی نتواند بر عهده بگیرد. همانگونه که تکرار کردم، نیازی به بستن تنگه نیست، علاوه بر تفتیش، رصدهای مدام و هشدارهای گوناگون، اجرای یک رزمایش چند هفته‌ای در دو سوی تنگه توسط ارتش و سپاه نیز می‌تواند پیام‌های خودش را داشته باشد. کافی است در خلال این رزمایش، یکی از موشک‌ها به سمت دیگر منحرف شود و کمانه کند. جنگ هیچ وقت چیز خوبی نیست، تهدید تا زمانی خوب است که از آن استفاده نشده باشد، وقتی استفاده شد دیگر کارآیی خود را از دست داده و دیگر قابلیت بهره‌برداری ندارد.


برچسب ها: سیاسی ، تنگع هرمز ، جنگ ، نفت ، امریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: