bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر اعلام کرد که امسال برای ایجاد اشتغال خانواده های تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر، ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
احمد لطفی صبح سه‌شنبه در نشست شورای زکات شهرستان دشتی در شهر خورموج اظهار داشت: مردم شهرستان دشتی با تقوا و دیانت، در برنامه های کمیته امداد به خوبی حضور داشته و زمینه خدمت گذاری به مردم را فراهم کرده است. این شهرستان به عنوان سه شهرستان برتر استان در زمینه مسئولیت های اجتماعی و کمک به محرومان در سطح استان در برنامه‌های کمیته امداد شناخته شده که نشان از روحیه انفاق و مسئولیت پذیری نسبت به هم نوعان دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: فقر موضوعی اجتماعی است که پس از هر حادثه مترقبه و غیرمترقبه ایجاد می شود و کمیته امداد تاثیری در ایجاد آن ندارد اما به محض این که به وقوع پیوست این نهاد خود را ملزم به رفع گفتاری های مردم می داند. موضوعاتی مانند تصادفات جاده ای، طلاق، زلزله، سیل و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی در ایجاد فقر تاثیرگذار است که رده پای برخی از این شاخص ها در شهرستان دشتی در سنوات گذشته دیده شده است. ۱۲ درصد جمعیت شهرستان دشتی تحت پوشش کمیته امداد هستند که نشان دهنده این است که سطح فقر در این شهرستان نسبت به شاخص جمعیتی بالاست که کمیته امداد به دنبال کاهش محرومیت ها با ارائه برنامه های توانمندسازی است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: دولت در بحث فقرزدایی تلاش لازم داشته است هر چند انتظار برخی بیش از این است اما نیاز است که خیرین حقیقی و حقوقی نیز در راستای کاهش فقر گام بردارند. مهمترین برنامه کمیته امداد در راستای فقرزدای، توانمندسازی خانواده ها در یک مدت زمان مشخص است و قرار نیست که مدت زمان تحت حمایت افراد موروثی شده و از یک خانواده به افراد آن خانواده منتقل شود. در شهرستان دشتی با توجه به بالابودن فرهنگ احسان و نیکوکاری مردم، انتظار می‌رود که نوع کمک‌ها مردم به سمت فقرزدایی پیش رود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر یکی از مهم‌ترین مسیرهای رفع فقر در یک جامعه را پرداخت زکات عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه ریزی مناسب در جمع آوری زکات، امکان هزینه کرد میزان زکات جمع آوری در هر منطقه ایجاد می شود که گامی مهم در عرصه رفع محرومیت در آن منطقه خواهد بود.

دبیر شورای زکات استان بوشهر ادامه داد: از محل همین زکات جمع آوری شده، می توان مشکل مسکن، جهیزیه، درمان بیماران، اشتغال در کنار نیازهای عمومی هر روستا از جمله ساخت غسالخانه ایجاد کرد. در سال جاری در کنار ۵۰ سرفصل کاری، یک هزار مسکن مددجویی با کمک سپاه در روستاها ساخته می شود که ۱۵۰ واحد در شهرستان دشتی ساخته می شود. امسال برای ایجاد اشتغال خانواده های تحت حمایت این نهاد در استان بوشهر، ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود که به هر نفر بین ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود. از دهیاران، بخشداران و شهرداران استان درخواست می شود ضمن اطلاع رسانی کامل زمینه حضور مردم برای دریافت این تسهیلات انجام دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: