bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۷
تولید میگوی پرورشی در پنج هزار هکتار اراضی ساحلی آغاز شده که تاکنون یک ‌میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی ذخیره‌سازی شده است.
افزایش 13 درصدی اراضی پرورش میگو در بوشهردر همین زمینه، مدیرکل شیلات استان بوشهر، پرورش آبزیان را یکی از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی استان دانست و افزود: اراضی ساحلی و آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر ظرفیت مهمی برای پرورش میگو و ماهی فراهم کرده است. وی از آغاز طرح پرورش میگو در اراضی ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: اراضی پرورش میگو در استان بوشهر امسال 600 هکتار نسبت به سال قبل افزایش یافته و از چهار هزار و 400 هکتار به پنج هزار هکتار رسیده است. در بیش از 80 درصد استخرهای پرورشی استان ذخیره‌سازی بچه میگو انجام شده است که شامل چهار هزار از پنج هزار هکتار اراضی ویژه پرورش میگو می‌شود.

زنده‌بودی با اشاره به ذخیره‌سازی یک میلیارد قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی، گفت: پیش‌بینی می‌شود ذخیره‌سازی بچه میگو که تا پایان تیرماه ادامه دارد به 5/1 میلیارد قطعه بچه میگو در پنج هزار هتکار استخرهای پرورشی برسد که بدین ترتیب افزایشی در حدود 13 درصد خواهد داشت.
این مقام مسوول از تولید بچه میگو در مراکز تکثیر استان بوشهر خبر داد و افزود: بچه میگو از گونه وانامی در 12 مرکز تکثیر استان بوشهر تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تولید میگو امسال به 17 هزار تن برسد، این در حالی است که سال قبل 13 هزار تن میگو در اراضی ساحلی و پرورشی استان تولید و صادر شد.

زنده‌بودی به صید میگو در آب‌های استان بوشهر اشاره کرد و افزود: علاوه بر پرورش میگو هر ساله در اوائل مردادماه صید میگو در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر آغاز می‌شود که نقش مهمی در معیشت و اشتغال صیادان ساحل‌نشین دارد. برای آماده شدن صیادان برای مشارکت در صید میگو، طرح دریابست از 15 تیرماه آغاز شده که تا آغاز صید میگو این طرح ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: