bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷
بامداد جنوب: رئیس کل دادگستری استان بوشهر از برخورد قاطع با زمین‌خواران و متعرضان به بیت‌المال خبر داد.
علی جمادی روز گذشته در نشست با مسوولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان این‌که مردم استان بوشهر در امور خیریه پیشتاز هستند و شاهد وجود موقوفات متعددی در نقاط مختلف استان هستیم، گفت: وقف دارای ثواب و فضیلت فراوانی است و در بسیاری از روایات اسلامی از آن به عنوان صدقه جاریه تعبیر شده است.

وی از تلاش برای خدمت‌رسانی ویژه در زمینه‌های مختلف از قبیل دعاوی مراجع به وقف خبر داد و بیان کرد: احقاق حقوق وقف براساس قوانین و مقررات و ارجاع پرونده‌های راجع به وقف به شعبه خاص را در دستور کار داریم. شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های اوقاف در استان به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های موقوفات و جلوگیری از اطاله دادرسی و در نهایت حفظ و احیای موقوفات ایجاد شده است.
جمادی از تلاش برای تسریع در تعیین‌تکلیف پرونده‌های حقوقی موقوفات و جلوگیری از تضییع حقوق مربوط به بیت‌المال خبر داد و افزود: برای برخورد با متخلفان و تعرض به بیت‌المال با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به این‌که حفظ حقوق عامه و احقاق حق و اجرای عدالت وظیفه ذاتی دستگاه قضائی است، ادامه داد: اداره حقوقی ادارات به‌خصوص اداره کل اوقاف به منظور دفاع از حقوق حقه موقوفات تقویت شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: