bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۷
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
لیگ برتر فوتسال کشورمان از هفته گذشته در شهرهای مختلف کشور آغاز شد و تیم‌ها که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی در ساختار خود داشتند، به مصاف حریفان خود رفتند. تیم مس سونگون که علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ملی‌پوش بوشهری در درون دروازه خود دارد در اولین بازی فصل به مصاف نماینده قم رفت و در نهایت توانست این تیم قمی را با نتیجه 3-2 شکست دهد.
با افتتاح فوتسالکده، دینم به بوشهر را ادا کردمبامداد جنوب- علی تنگستانی:
لیگ برتر فوتسال کشورمان از هفته گذشته در شهرهای مختلف کشور آغاز شد و تیم‌ها که نسبت به فصل گذشته تغییرات زیادی در ساختار خود داشتند، به مصاف حریفان خود رفتند. تیم مس سونگون که علیرضا صمیمی، دروازه‌بان ملی‌پوش بوشهری در درون دروازه خود دارد در اولین بازی فصل به مصاف نماینده قم رفت و در نهایت توانست این تیم قمی را با نتیجه 3-2 شکست دهد. صمیمی که حالا دروازه‌بان شماره یک تیم ملی است در این بازی عملکرد خوبی داشت و در بعضی از مواقع بازی توانست با واکنش‌های خود، از گل زدن حریف جلوگیری کند. در همین رابطه با این گلر بوشهری گفت‌وگو کردیم تا از وضعیت او در این فصل از رقابت‌ها جویا شویم. 
از شرایط خود و تیم مس سونگون در رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بگویید به هر حال به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقات حاضر شده‌اید.

همانطور که گفتید ما فصل گذشته توانستیم عنوان قهرمانی را کسب کنیم و جدا از این مساله، من هم توانستم با عملکردی مناسب در تمام بازی‌ها در این قهرمانی نقشی داشته باشیم. ما 45 روز قبل از شروع مسابقات، تمرینات خود را به‌صورت جدی آغاز کردیم و در همین رابطه در شهر ورزقان اردو برپا کردیم. پس از پایان اردو در ورزقان، به شهر تبریز آمدیم و تمرینات خود را در این شهر ادامه دادیم. در کل مسوولان باشگاه با یک برنامه‌ریزی مناسب، توانستند به‌خوبی برنامه پیش‌فصل خود را انجام دهند و تمرینات بدنسازی را نیز به موقع انجام دهند. البته مس سونگون برای تقویت تیم خود دو بازیکنان خوب از لیگ برتر جذب کرد تا در این فصل از رقابت‌ها با قدرت بیشتری حضور یابد. 
ما در فصل گذشته در واقع یک تیم بودیم و به همین دلیل بود که توانستیم عنوان قهرانی را کسب کنیم. امیدوارم که در فصل جدید رقابت‌ها هم بتوانیم به مانند فصل گذشته عمل کنیم و برای دومین‌بار پیاپی عنوان قهرمانی را به‌دست آوریم. البته در این فصل از رقابت‌ها ما یک چالش بزرگ دیگر هم داریم به نام لیگ قهرمانان آسیا. با این‌که می‌دانیم کار سختی در پیش داریم ولی مطمئنم که می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

با توجه به تیم‌هایی که در مسابقات حضور دارند، نظرتان در مورد لیگ امسال چیست؟
درست است تیم تاسیسات دریایی که نائب قهرمان فصل گذشته و قهرمان دو دوره از مسابقات لیگ برتر است، در این فصل از رقابت‌ها حضور ندارد ولی با وجود این لیگ خوبی داریم. لازم به ذکر است که بازیکنان خوب این تیم در تیم‌های مختلف پخش شده‌اند و همین مساله باعث شده است قدرت تیم‌ها نسبت به فصل گذشته بیشتر شود. مثلا نماینده استان قم یکی از تیم‌های خوب حاضر در مسابقات است که بازیکنان خوبی نیز در اختیار دارد و می‌تواند برای ما دردسرساز باشد. به همین دلیل نمی‌شود نتیجه هیچ کدام از بازی‌ها را پیش‌بینی کرد، چراکه تیم‌ها از نظر سطح بازی به هم نزدیک شده‌اند. مثلا هفته گذشته با تیمی بازی داشتیم که فصل گذشته به لیگ پایین‌تر سقوط کرده بود و به‌دلیل انصراف تاسیسات دریایی به مسابقات برگشته بود. باور کنید سختی‌های زیادی کشیدم که بتوانیم به پیروزی برسیم و نتیجه بازی دقیقا این موضوع را ثابت می‌کند. این مساله نشان می‌دهد که همه تیم‌ها در مقابل مس سونگون انگیزه دارند و به همین دلیل باید گفت که فصل بسیار سختی در پیش داریم. ما در فصل گذشته فقط یک‌بار شکست خورده بودیم ولی در این فصل از رقابت‌ها، همه تیم‌ها می‌خواهند در مقابل ما به پیروزی برسند و رکورد را بشکنند. 
هفته گذشته خبری خواندم که در آن آمده بود چند بازیکن ملی‌پوش در این فصل از رقابت‌ها حضور ندارد. این مساله می‌تواند اثرات منفی داشته باشد. نظر شما چیست؟
همانطور که گفتید، برخی از بازیکنان به‌دلیل برخی مسائل از جمله مدارک و کارت قرمز نمی‌توانستند در هفته اول مسابقات به میدان بروند ولی خوب خدا را شکر از این هفته آنها می‌توانند به همراه تیم خود در مسابقات حضور داشته باشند. برخی دیگر از بازیکنان که در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند، بعد از مسابقات آسیایی به تیم‌های خود برمی‌گردنند. به هر حال بازیکنان ملی‌پوش تاثیر زیادی در عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر دارند و این مساله انکارناپذیر است. اگر ملی‌پوشان در تیم‌های ایران حضور داشته‌ باشند، قطعا لیگ برتر خواهیم داشت و کیفیت مسابقات هم افزایش می‌یابد. ولی از نظر من تمام بازیکنان لیگ برتر ملی‌پوش هستند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. امیدوارم بازیکنانی که برایشان مشکل به وجود آمده است، بعد از مسابقات آسیایی بتوانند به تیم‌های خود در ایران برگردند. 

فکر می‌کنید مسیری که مسوولان فوتسال ما انتخاب کرده‌اند می‌تواند به پیشرفت این رشته کمک کند؟
از نظر من کمیته فوتسال و فدراسیون فوتبال ایران روند خوبی برای پیشرفت فوتسال در پیش گرفته‌اند. همچنین باید گفت که آقای ساکت (دبیر فدراسیون فوتبال) به فوتسال ما کمک زیادی کرده است. حضور آقای کفاشیان در راس کمیته فوتسال اثرات مثبتی برای این رشته داشته است. ما امیدواریم که این حمایت بیشتر از گذشته شود، تغییراتی در این دو سال در فوتسال مشاهده کرده‌ایم، تغییرات بسیار مثبتی بوده است. به هر حال فدراسیون حالا نگاه ویژه‌‌ای به رشته فوتسال دارد، چراکه تیم ملی توانسته به مقام سوم جام جهانی برسد. همانطور که گفتم امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد تا ما بتوانیم مقام‌های بیشتری در سطح آسیا و جهان کسب کنیم. 

شما کلاس‌های آموزش فوتسال در بوشهر به راه انداخته‌اید. می‌خواستم توضیحاتی هم در مورد این کلاس‌ها بدهید.
همانطور که گفتید، من اولین مدرسه تخصصی آموزش فوتسال در استان بوشهر را راه‌اندازی کردم. ما به‌صورت حرفه‌ای و آمادمیک با شاگردان خود کار می‌کنیم و فوتسال از پایه به بچه‌های نونهال آموزش می‌دهیم. حرف من این است که برخی از مربیان بوشهری برای این‌که من به اینجا برسم، زحمت زیادی برایم کشیدند، من هم با این کار می‌خواستم پاسخ زحمات آنها را بدهم. در فوتسالکده ما، بازیکنان نونهال و استعدادی حضور دارند که در آینده می‌توانند در سطح اول فوتسال ایران فعالیت کنند. خوشبختانه در این راه، هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان حمایت ویژه‌ای از من کردند. همچنین در اینجا یک تشکر ویژه هم از اعضای کادر فنی فوتسالکده‌ام تشکر و قدردانی می‌کنم، چراکه آنها زحمات زیادی کشیدند که این مدرسه به اینجا برسد. ما کار بزرگی را شروع کرده‌ایم و مطمئن باشید تا آنجا که در توان داریم، برای درخشش فوتسال استان بوشهر زحمت خواهیم کشید. امیدوارم زمانی برسد که استان ما یک نماینده در لیگ برتر کشور داشته باشد، اتفاقی که با حمایت همه‌جانبه مسوولان رخ خواهد داد. 

و حرف پایانی؟
ابتدا از شما و مجموعه خوبتان تشکر و قدردانی می‌کنم که همیشه از من حمایت کرده‌اید. باز هم از کسانی که در افتتاح مدرسه فوتبال من نقش داشتند، تشکر می‌کنم چراکه اگر این حمایت‌ها نبود واقعا کار سختی در پیش داشتم. امیدوارم که فوتسال استان بوشهر روز به روز بهتر از گذشته شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: