bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
رئیس امور صید شیلات استان بوشهر از پایان طرح دریابست در تاریخ ۳۱ تیرماه خبر داد و تاکید کرد که زمان آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر را کمیته مدیریت صید اعلام و تعیین می‌کند.
پیش‌بینی صید میگوی امسال کمتر از پارسال استمنصور پاپری با اشاره به این‌که طرح دریابست در راستای حفاظت ذخایر آبزیان خلیج فارس در آستانه آغاز صید میگو اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح دریابست با همکاری جامعه صیادی و نمایندگان تشکل‌ها و تعاونی‌های صیادی انجام  می‌شود که از 15 تیرماه آغاز شده و تا 31 تیرماه ادامه دارد.
وی با اشاره به تعیین آغاز صید میگو در آب‌های استان بوشهر تصریح کرد: اکنون گشت‌های تحقیقانی برای تعیین زمان صید میگو  مشغول فعالیت هستند که نتیجه این تحقیقات در کمیته مدیریت صید برای تعیین زمان صید میگو بررسی و تعیین می‌شود. در حال حاضر صید میگو برای کشتی‌های صیادی ممنوع است. همچنین صید میگو در آب‌های خلیج فارس تنها مختص لنج‌ها و قایق‌های صیادی است و کشتی‌های صیادی مجاز به صید میگو نیستند.

پاپری از وجود دو هزار و 46 فروند شناور صیادی در استان بوشهر خبر داد و افزود: هزار و 458 قایق، 567 لنج و 21 کشتی صیادی در استان بوشهر در صید آبزیان در خلیج فارس فعال است  که در مجموع بیش از 15 هزار صیاد با استفاده از شناورهای یاد شده به صید آبزیان می‌پردازند. زمان اعلام صید میگو که تا هفته آینده تعیین می‌شود برای لنج‌ها مجوز سه روزه و برای قایق‌های صیادی 24 ساعته صادر می‌شود.

رئیس امور صید شیلات استان بوشهر با اشاره به این‌که وضعیت صید میگو از سال گذشته کمتر پیش‌بینی می‌شود، بیان کرد: پارسال صیادان استان بوشهر در مدت 31 روز صید، هزار و 867 تن میگو صید کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال میزان صید میگو از سال گذشته کمتر باشد. صیادان استان بوشهر سال قبل 64 هزار تن انواع آبزیان در محدوده آب‌های ساحلی استان بوشهر صید کردند.

برچسب ها: اقتصاد ، میگو ، بوشهر ، صید ، صیادان
نام:
ایمیل:
* نظر: