bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
جواد کریمی قدوسی: امریکایی ها باید بدانند بستن تنگه هرمز برای ایران همانند آب خوردن است لذا اگر روزی اراده بر این شد که تنگه بسته شود، این مهم محقق خواهد شد.
جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با اشاره به مواضع اخیر کشورمان در رابطه با تنگه هرمز و همچنین اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه برای مقابله با ایران تهدیدات و سناریوهایی دارد، گفت: باید اذعان کرد که آمریکایی ها به هیچ عنوان از گزینه نظامی در مقابل جمهوری اسلامی ایران استفاده نخواهند کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در صورت نیاز توان دفاعی صلح آمیز خودش را به نمایش خواهد گذاشت، اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها باید بدانند بستن تنگه هرمز برای ایران همانند "آب خوردن" است لذا اگر روزی اراده بر این شد که تنگه بسته شود، این مهم محقق خواهد شد و باز شدن آن نیز بر اساس تصمیم کشورمان خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد که اگر آمریکایی ها به سمتی حرکت کنند که منجر به بسته شدن تنگه هرمز شود، باید غرامت صدساله ظلم به ملت ایران را بپردازند تا کشورمان اجازه به جریان افتادن شریان نفت به دنیا را بدهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سه جنگ شبیه سازی که علیه ایران انجام داده با بیش از 26 هزار کشته و تلفات در 6 ساعت ابتدایی جنگ مواجه شده اند، تصریح کرد: بر این اساس پنتاگون و فرماندهان نظامی ایالات متحده به هیچ عنوان به گزینه نظامی علیه ایران فکر نمی کنند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه طرح های مقابله ای زیادی به کشورهای همسایه و عربی علیه ایران ارائه کرده که گزینه نظامی نیز از جمله آن بوده است، افزود: این مهم در حالیست که هیچ کشوری حاضر به انجام این موضوع نشده است؛ البته سعودی ها به آمریکا پیشنهاد داده اند که مستقیما وارد جنگ شوند و هزینه این اقدام را آنها بپردازند اما این امر هم به نتیجه نرسید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید از این مهم غافل شد که سعودی ها و برخی کشورهای منطقه نتوانسته اند در مواجه با چندصد نفر نیروی نظامی در یمن به نتیجه دلخواهشان برسند؛ بنابراین توان مقابله با ایران اسلامی را نخواهد داشت زیرا تمام ظرفیت کشورمان به یکباره فعال خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این بین نباید از یاد برد اگر ایران بخواهد در مواجه با تنگه هرمز اقدامی انجام دهد، خونی از دماغ فردی نخواهد ریخت تا منجر به تهدید شدن اقتصاد و منافع کشورمان شود.
برچسب ها: سیاسی ، تنگه هرمز ، امنیت
نام:
ایمیل:
* نظر: