bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
با ممنوعیت فروش مانتوهای جلوباز؛
الزام به قوانین وضع شده در هر جامعه‌ای از ضروریات است اما چند و چون این پایبندی نباید به شکلی باشد که توهین به شعور، سلیقه و انتخاب مردم باشد، چراکه شکل پافشاری بر پایبندی به برخی از این قوانین وضع شده، فقط به نارضایتی‌ها، بی‌اعتمادی‌ها و ایجاد شکاف‌ها و فاصله‌های عمیق بین مردم و دولت منجر می‌شود که...
بامداد جنوب: 
الزام به قوانین وضع شده در هر جامعه‌ای از ضروریات است اما چند و چون این پایبندی نباید به شکلی باشد که توهین به شعور، سلیقه و انتخاب مردم باشد، چراکه شکل پافشاری بر پایبندی به برخی از این قوانین وضع شده، فقط به نارضایتی‌ها، بی‌اعتمادی‌ها و ایجاد شکاف‌ها و فاصله‌های عمیق بین مردم و دولت منجر می‌شود که دولتمردان بایست با هوشیاری نسبت به آنها واکنش نشان دهند. چند سال پیش بحث یکسان‌سازی لباس خانم‌ها مطرح شد و حالا رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک در خصوص جمع‌آوری مانتوهای جلوباز در فروشگاه‌ها و عرضه پوشش‌های کاملا اسلامی توضیحاتی را ارائه داد.

ابوالقاسم شیرازی با اشاره به شرایط مطلوب در تولید پوشاک مناسب در کشور، تصریح کرد: این وظیفه با محوریت ارشاد، مد لباس و اتحادیه در حال انجام است، ضمن این‌که مکان‌هایی از سوی کارگروه مد لباس برای عرضه پوشش‌های کاملا اسلامی در نظر گرفته شده است. در سایت اتحادیه نیز نشانی مکان‌های متعدد برای عرضه انواع چادر ملی در مدل‌های مختلف سبک روز در سطح شهر تهران قرار گرفته است.
وی با اشاره به فروشگاه‌های عرضه مانتوهای مناسب با رویکرد اسلامی، افزود: آدرس 200 فروشگاه مانتو با پوشش کاملا اسلامی در سطح شهر تهران، برای دسترس عموم مردم در سایت اتحادیه پوشاک قرار گرفته است. این مانتوها کاملا جلوبسته، آزاد و طراحی‌شده‌ از سوی کارگروه مد لباس است.
به گفته وی، این طرح در بهمن سال گذشته انجام شد، مدل‌های طراحی شده به تولیدی‌ها انتقال پیدا کرد، در حال حاضر این مدل‌ها در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و مورد استقبال عموم نیز قرار گرفته است، ضمن این‌که در مکان‌های خود کارگروه نیز این مانتوها به ثبت رسیده است و عرضه می‌شوند.  در واقع از یک زیرپوش بلند و تا زانو در این مدل مانتوها استفاده می‌شود. در گذشته مانتوهای جلوباز به تنهایی با شلوار استفاده می‌شد اما امروز جزء محدودیت‌های کار اتحادیه است.
شیرازی با اشاره به مانتوهای اداری تأکید کرد: در سایر فروشگاه‌ها، برای همه سازمان‌های اداری، کت بلند و شلوار طراحی شده که با نام مانتو شلوار اداری عرضه می‌شود و خیلی هم مورد استقبال قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک با انتقاد از عرضه برخی تولیدات داخلی با برند و مارک خارجی در کشور بیان کرد: در ارتباط با مانتو وارداتی از خارج کشور صورت نمی‌گیرد و در طی دو سال گذشته 99 درصد از محصولات مانتو در داخل کشور تولید شده است، چراکه در زمینه طراحی پیشرفت‌های خوبی داشتیم به خصوص از زمانی که جشنواره فجر فعال شده است. در جشنواره‌های مختلف، طرح‌های ما طرح‌های به‌روز و اسلامی است، همچنین نمایشگاه دائم در بنیاد ملی لباس نیز برپا است.
شیرازی با تاکید بر این‌که استفاده از نام برند خارجی در واقع اشتباه تولید‌کننده است و هدف از نصب برند خارجی، ایجاد جاذبه برای مشتری است. امروزه رویکرد مردم این نیست که به دنبال مارک و حرف‌های لاتین روی لباس باشند، چراکه امروز کیفیت، تنوع و جذابیت دارای اهمیت است، گفت: هر روز 30 گشت سه‌نفره در سطح شهر تهران بر واحدهای تولید و عرضه کننده پوشاک بازرسی و نظارت دارند و بازدید‌های انجام شده، صورتجلسه می‌شود. در این گشت‌زنی‌ها، فروشگاه‌ها در هر سه ماه یک مرتبه مورد بازرسی دوره‌ای قرار می‌گیرد.
وی با بیان این‌که فروشگاه‌های غیر مجاز به صورت زیرزمینی فعالیت دارند، تصریح کرد: فروشگاه‌های غیر مجاز زیرزمینی‌ از دید ما پنهان هستند. برخی از این فروشگا‌ها در خانه‌ و به صورت مزون‌های خانگی فعالیت دارند که دسترسی به آنها سخت و از دید بازرسان پنهان است اما به‌محض این‌که مردم اطلاع دهند یا شناخته شوند، این‌ فروشگاه‌های غیر مجاز به را به اداره اماکن معرفی خواهیم کرد.

حال فرض کنید مانتوی جلوبازی هم برای فروش در بازار نبود، آیا جوانی که در خیابان‌ها به دنبال کالایی به نام «مانتوی جلوباز» بود، به راه راست هدایت می‌شود و دغدغه ذهنش برطرف می‌شود؟ قطعا خیر. دغدغه افکار پریشان جوانی که نگران از آینده و شغل و نگران از مایحتاج زندگی تنها دلخوشی‌اش، لباس‌هایی است که به انتخاب خود می‌پوشد، با حذف این انتخاب‌ها از بین نمی‌رود بلکه سبب می‌شود بیراهه دیگری سر راه این جوان سبز شود که چه‌بسا پیامدهایش بیشتر از بی‌حجابی باشد که از نظر برخی، عامل انحراف و سقوط است. 
ما باید به جای صرف هزینه، بر به کمال رساندن جوانانمان تمرکز کنیم که خلأهای خود را با لباس و مد پر نکنند و به این باور و اعتماد به نفس برسند که راه دراز است اما آنها می‌توانند... . این گونه اقدامات فقط بر افزایش نارضایتی‌ها و بی‌اعتمادی مردم منتهی می‌شود، وقتی هیچ ارزش و احترامی برای انتخاب و سلیقه خود نبینند. به طور قطع، مشکلاتی که امروز گریبانگیر ما شده، فراتر از مانتوی جلوبازی است که خانم‌ها می‌پوشند. باید فکری به حال باورها کرد... . 

نام:
ایمیل:
* نظر: