bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۷
دولت دهلی‌نو اطمینان دارد مشکل تحریم‌های امریکا علیه ایران و روسیه که به نقطه تنش این کشور با امریکا تبدیل شود حل خواهد شد.
دولت دهلی‌نو اطمینان دارد مشکل تحریم‌های امریکا علیه ایران و روسیه که به نقطه تنش این کشور با امریکا تبدیل شود حل خواهد شد. روزنامه تایمز او ایندیا با نوشتن این مطلب یادآور شد که سفیر هند در امریکا گفته است، دولت متبوعش روی این مساله کار می کند و به‌زودی مشکل را حل خواهد کرد. این مسائل آنقدر بغرنج نیستند که خواب از چشم هند بربایند.
وی درباره فشارهای امریکا به هند درباره ایران، گفت: پیشتر نیز چنین مسایلی مطرح بوده است و هر چند هنوز نمی‌توان گفت که چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد اما در هفته‌های آینده جواب بسیاری روشن خواهد شد.

وی در مورد مشارکت چابهار نیز یاآور شد: همه از اهمیت استراتژیک این بندر برای هند آگاه هستند و می‌دانند که آن کلید دست‌یابی به افغانستان و ایفای یک نقش برتر است. امریکا هند را برای پیروی از تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و قطع واردات نفت از کشورمان تحت فشار شدیدی قرار داده است اما دولتمردان هند در صدد هستند راه حلی برای عبور از این مشکل بیابند. 
چندی قبل یک روزنامه معتبر هندی با تاکید بر موضع مستقل دهلی‌نو در سیاست خارجی نوشت:هند در ایران دارای منافع زیادی است و باید واشنگتن منافع هند در ایران را در نظر بگیرد. درخواست امریکا از کشورها برای توقف واردات نفت از ایران تا چهار ماه آینده ، بازارهای جهانی را آشفته کرده، به‌گونه‌ای که حتی متحدان این کشور را در شرایطی سخت قرار داده است.

برچسب ها: سیاسی ، هند ، دولت ، امریکا
نام:
ایمیل:
* نظر: