bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۷
شهردار جزیره خارگ اعلام کرد که اعتبارات عمرانی خارگ را از یک میلیارد و ۸۰۰ تومان را به چهار میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان رساندیم که بیش از ۲۶۰ درصد افزایش داشته است.
عبدالحمید صفایی در جلسه شورای اداری بخش ویژه خارگ گفت: در حوزه شهرداری با همفکری و همراهی شواری شهر ابتدا به ساکن اصلاح ساختار، نظم اداری و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کار خود قرار دادیم و توانستیم رضایت‌مندی نسبی را ایجاد کنیم. صندوق انتفادات و پینشهادات شهرداری خارگ به صورت جدی رصد و همچنین به‌صورت نامحسوس بحث تکریم ارباب رجوع را به‌صورت مستمر و روزانه پیگیری می کنیم.

وی افزود: مسائل و مشکلات مالی شهرداری خارگ یکی از مشکلات اساسی ابتدا ورود بعنوان شهردار در جزیره بود که در صورت جلسه ای که مکتوب شده بود، موجودی حساب شهرداری خارگ ۲۹ میلیون تومان با لیستی بیش از ۹.۵ میلیارد تومان بدهی، توانستیم بخشی از مطالبات خود را با همکاری شرکت های نفتی وصول کنیم. 

استاندارد سازی امور مالی
شهردار خارگ با اشاره به اینکه استاندارد سازی امور مالی هر شهرداری یکی از خاستگاه‌های مهم شورای شهر و مطالبه گران عمومی و دستگاه های نظارتی است گفت: برای اولین بار توانستیم تمامی لیست بدهکاری، طلبکاری، لیست اموال و... را به انجام برسانیم.

وی ادامه داد: پرداخت دیون شهرداری خارگ در شش ماهه اول سال ۹۶ حدود ۱۱۱ میلیون تومان در شش ماهه دوم دیون جاری ۴۲۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و سه ماهه اول سال جاری ۴۳۵ میلیون تومان پرداخت در هزینه‌های جاری داشتیم. 

صفایی تصریح کرد: در بحث جذب اعتبارات و منابع مالی رشد بسیار مناسبی داشتیم. جذب اعتبارات و منابع مالی در شش ماهه اول سال ۹۶ قبل از ورود اینجانب به شهرداری خارگ چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که ۳۱ درصد بودجه بوده است که در شش ماهه دوم سال با همکاری صورت گرفته بین شورا و شهرداری خارگ این دریافتی به ۱۰ میلیاردتومان رسید که چیزی حدود ۶۹ درصد افزایش منابع مالی و اعتباری داشتیم.

وی افزود: همچنین در ۳ ماهه اول سال جاری ۳۱ درصد بودجه را وصول کردیم که بصورت استاندارد مالی باید به رقم ۲۵ درصد می رسیدم، سیاست مالی شهرداری خارگ صرفه جویی هزینه هاست تا کنون در ۲۸ پروژه‌ای که انجام داده ایم بالاترین نرخ صرفه جویی داشتیم. 

توسعه عمران شهری
شهردار خارگ گفت: در بحث عمران شهری اقدامات بسیار خوبی در دو حوزه صورت گرفته است، اعتبار تملک دارایی خارگ قبل از ورود به جزیره خارگ چیزی حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که چیزی حدود یک میلیارد ۲۲۳ میلیون تومان آن مطالبات بود یعنی باید ۶۰۰ میلیون تومان جزیره را اداره می کردم.

وی اظهار داشت: با ورود و همراهی استاندار، معاونین استاداری و فرماندار و بخشدار ویژه خارگ و رایزنی ویژه شهردار و شورای شهر خارگ توانستیم اعتبارات عمرانی از یک میلیارد و ۸۰۰ تومان را به چهار میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان رساندیم که بیش از ۲۶۰ درصد افزایش اعتبار در این حوزه داشتیم، برای اولین بار در تاریخ شهرداری خارگ در سال قبل در طول دو ماه ۲۱ موافق نامه رد و بدل کردیم.

صفایی با اشاره به اینکه هدف شورا و شهرداری جزیره خارگ تعریف پروژه‌های شاخص است افزود: از سال ۱۳۴۸ تاکنون جزیره خارگ دارای شهرداری بوده است اما متاسفانه فاقد ساختمان آتش نشانی هستیم، پروژه شاخص سال جاری احداث ساختمان آتش نشانی در جزیره خارگ است که انشاءالله تا ۱۰ روز آینده برای مناقصه ارسال و تعیین پیمانکار ارسال خواهد شد. 

شهردار خارگ با اشاره به اینکه خواسته اصلی تمام اهالی شریف خارگ طرح جامع است، تصریح کرد: شش جلسه با بالاترین سطح مدیریتی در سطح کشور برگزار کرده ایم و خوشبین هستیم که این طرح به نفع مردم و اهالی شریف خارگ است، شهرداری و شورای شهر خارگ از این طرح غافل نبوده است و بصورت مستمر و روزانه توسط کارشناسان مربوط این طرح رصد و گزارشات به مسئولان مربوطه ارسال می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: