bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۷
شفاف‌سازی، مبارزه با فساد و تلاش برای جلب و جذب افکار عمومی، قانع کردن مردم و مهمتر از همه، توضیح به مردم از جمله مواردی است که به باور نگارنده در طول چهار دهه عمر جمهوری اسلامی ایران، به بدترین شکل ممکن با آن برخورد شده است.
کریم جعفری:
شفاف‌سازی، مبارزه با فساد و تلاش برای جلب و جذب افکار عمومی، قانع کردن مردم و مهمتر از همه، توضیح به مردم از جمله مواردی است که به باور نگارنده در طول چهار دهه عمر جمهوری اسلامی ایران، به بدترین شکل ممکن با آن برخورد شده است. نوع نگاه بد و سطحی به مردم، نامحرم دانستن آنها، بی‌خبری مطلق آنها از تصمیماتی که در کشور گرفته می‌شود، بی‌اعتمادی مطلق آنها به رسانه‌های داخلی که عامل اصلی آن اطلاع‌رسانی غیردقیق توسط رسانه‌های دولتی، نارسایی رسانه‌های بخش خصوصی و وابستگی جریانی رادیو و تلویزیون انحصاری کشور است، باعث شده تا مردم برای خبر راست به سراغ رسانه‌های بیگانه رفته و حتی دروغ آنها را هم راست بپندارند. 

شرایط سخت و طاقت‌فرسای این روزهای کشور شاید برای خیلی‌ها ناامیدکننده باشد، شاید خیلی‌ها دیگر بی‌خیال شده‌ باشند که بسیاری از مسوولان ارشد کشوری هم در میان آنها هستند، اما برای نویسنده این مطلب، یک نقطه امید بسیار مطلوب به شمار می‌رود. مقامات ارشد ایرانی بالاخره تحت فشار و ترس ناشی از مشکلات بیشتر ناچار به شفاف‌سازی شدند، یعنی اگر این فشار نبود بعید می‌دانم که کسی حاضر به پاسخگویی در کشور به مردم باشد. 

عمده مشکل این موضوع هم به ساختار غیرحزبی در کشور باز می‌گردد که باعث شده تا عده‌ای بدون حساب و کتاب در قدرت مانده، سال‌های دراز با چپ و راست کردن و گاهی هم بی‌طرف نشان دادن بتوانند به لفت و لیس‌شان ادامه دهند. آنچه روز گذشته رئیس‌ دولت تدبیر و امید در مورد واردات خودروهای غیرقانونی دستور داد، شاید فرار به جلوی روحانی برای خودداری از تغییر در کابینه‌اش باشد، شاید هم واقعا او تصمیم دارد که با فساد مبارزه کند، که اگر چنین است بهتر است سری به استان بوشهر بزند و مسائل را از نزدیک مطالعه کند که چه فساد دامنگیری در این استان شیوع پیدا کرده و مانند طاعون در حال از پا درآوردن نهاد قدرت و حکومت است.

 تصمیم‌گیری در حوزه عمرانی به دست فردی افتاده که راه و چاه را از سلف خود می‌پرسد و رئیسش هم جرات سوال و جوابش را ندارد، در حوزه سیاسی نیز جوانکی که چند سال پیش به شغل شریف رانندگی در یکی از ادارات به جای پدرش مشغول بود، قرار است فرماندار و بخشدار تعیین کند و امور سیاسی استان را رتق و فتق کند. این مدیریت که از سال 1392 تاکنون در استان بوشهر جریان دارد، به شکل یک مار هفت سر، یک مافیای بسیار خطرناک در حال بلعیدن همه چیز است و اگر دولت خودش نخواهد به فریاد برسد، مردم بوشهر سال دیگر همه این استان را ترک خواهند کرد.

برچسب ها: سیاسی ، یادداشت ، فساد ، اقتصاد ، مردم
نام:
ایمیل:
* نظر: