bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
سخنگوی دستگاه قضا و معاون رئیس قوه قضائیه روز گذشته نشستی خبری داشت تا در مورد آخرین و مهم‌ترین تحولات قضائی روز کشور که کم هم نیستند، صحبت کند.
سخنگوی دستگاه قضا و معاون رئیس قوه قضائیه روز گذشته نشستی خبری داشت تا در مورد آخرین و مهم‌ترین تحولات قضائی روز کشور که کم هم نیستند، صحبت کند. حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در این نشست خبری از تخلف‌های بزرگ در حوزه مبادلات ارزی این روزهای کشور خبر داد، محیطی که باعث بروز فسادهای لجام گسیخته شده است. 
به گفته وی، در خصوص تلفن‌های همراه نیز اقدام شده و افرادی احضار و افرادی بازداشت هستند و برخی شرکت‌ها پلمب شدند و اسناد و مدارک به‌دست آمده نشانگر چند تخلف بزرگ است.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در رابطه با  بحث سکه و ارز کسانی که ثبت سفارش کردند، نسبت به ثبت سفارش خود، ارزی دریافت کردند اما در خصوص موضوع ثبت سفارش خود هیچ‌گونه سابقه فعالیت نداشتند. مثل دو شرکت که دو برادر هستند، ۲۰ و چند میلیون یورو را برای وارد کردن کاغذ روزنامه گرفته‌اند در حالی که ربطی به آنها نداشته و اصلا موضوع فعالیت‌شان نبوده است. یک موضوع مهم‌تر این است که این مساله را در سال ۹۱ و ۹۲ داشتیم و همین الان اتفاق افتاده که چگونگی آن قابل تحقیق است. افرادی در بازار که نه صراف هستند و نه کارشان این است، در خرید و فروش عمده ارز دخالت داشتند و به‌صورت بسیار گسترده و عمده سکه خرید و فروش می‌کردند. برخی از اینها بر اساس تحقیقات میدانی که اواخر سال گذشته شروع شد، به افرادی برخوردند که دیدند اینها در بازار صرافی ندارند اما مبالغ سنگینی را در طول شبانه روز و هفته خرید و فروش می‌کنند و در ورود و خروج ارز و سکه نقش دارند. برخی از اینها با حکم قضائی و از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند. برخی از اینها ادعا می‌کنند با هماهنگی بانک مرکزی و برای کنترل بازار ارزها را خرید و فروش می‌کردند یا وارد یا خارج می‌کردند. اینکه این مساله چقدر مورد تایید است هنوز معلوم نیست؟

محسنی اژه‌ای در رابطه با مستندی که از صدا و سیما در مورد یکی از محتویات اینستاگرام نمایش داده شد، گفت: عمده این توجهات در خارج از کشور و برخی هم درداخل کشور بود. اولا بسیار مایه تاسف است که که افراد یک جانبه به قضیه نگاه می‌کنند و احیانا منتقد هستند. سوال این است که چرا متاسفانه افرادی به ارزش‌های اسلامی و عقاید مردم شهید پرور معتقد نیستند. غیرتشان کجا رفته است؟ تا خود را برهنه و نیمه برهنه می‌کنند تا خود را معرض دید قرار دهند. من کسی را ندیدم که این طرف قضیه را محکوم کند. وقتی فردی عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند قطعا مرتکب جرم شده است. کسی ممکن است داخل پیج خود اطلاعاتی داشته باشد اما آن پیج بسته باشد و کسی به آن دسترسی نداشته باشد این فرد می‌تواند بگوید حریم خصوصی اما کسی که همه به صفحه‌اش دسترسی دارند و تصاویری را منتشر می‌کند چه فرقی با فضای حقیقی دارد؟

محسنی اژه‌ای افزود:‌ وقتی خود را در دیدار همگان قرار می‌دهد خلاف شرع و قانون است و باید با آن برخورد شود. هر دستگاهی از قوه قضائیه تا دولت و سایر دستگاه‌ها اگر در این زمینه  کوتاهی کرده‌اند باید در پیشگاه خدا و مردم عذرخواهی کنیم. از طرف دیگر با اشاعه دروغ سر و صدا را اه انداختند که این فرد بازداشت شده، شکنجه شده و بسیاری از دروغ‌های دیگر در حالی که این شخص حتی یک شب هم بازداشت نشده است که این مورد نیز بی‌وجه نبوده و شاید هم باید بازداشت می‌شده اما قضاوتی در مورد آن ندارم.
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا آقای «ه» بدهکار بانکی و اسپانسر فوتبالی بازداشت شده است، گفت: بله این فرد ابتدا بازداشت شد و تعهد داد که با مکانیزمی که با بانک به توافق رسیده‌اند، بدهی‌اش را تسویه کند و هرچه گذشت این کار را نکرد دوباره بازداشت شد و الان اموالش در حال شناسایی است.

برچسب ها: واردات ، کاغذ ، قوه قضائیه
نام:
ایمیل:
* نظر: