bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۷
رئیس بهزیستی شهرستان دیر با اشاره به حمایت بهزیستی از ۹۸۰ معلول در دیر گفت: برای احداث ۱۳ مسکن دو معلولی اقدام شد که برای واحد بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان کمک کردیم.
 محمد کرمی روز گذشته در دیدار با امام جمعه دیر به مناسبت هفته بهزیستی با بیان این‌که در حال حاضر ۹۸۰ معلول در شهرستان دیر زیر پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۱۷۰ نفر مستمری‌بگیر و ۶۱۰ نفر که شامل معلولان متوسط و خفیف هستند پشت نوبت قرار دارند، تصریح کرد: در بحث امور اجتماعی که شامل زنان بی‌سرپرست، مطلقه و غیره است، ۴۳۰ پرونده تشکیل شده که ۳۵۸ نفر مستمری‌بگیر و ۷۲ نفر نیز در نوبت قرار دارند.

وی با بیان این‌که ۴۹ دانشجو و ۱۱۳ دانش‌آموز از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین فعالیت‌های بهزیستی مربوط به پرداخت کمک هزینه تحصیلی دانشجویان است که همه هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.
به گفته وی، سال گذشته برای احداث ۱۳ مسکن دومعلولی اقدام شد که برای واحد بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان کمک کردیم که امسال در هفته بهزیستی به صورت نمادین دو واحد مسکونی افتتاح می‌شود. اکنون ۶۰ پرونده چندقلویی در بهزیستی دیر تشکیل شده که علاوه بر پرداخت سرانه ماهیانه، شیر خشک نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

رئیس بهزیستی شهرستان دیر با اعلام این‌که ۲۸ مهد کودک از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، یادآور شد: سال گذشته برای ۸۰۵ کودک حاضر در این مهدها مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شد. ۱۵ تیم اجتماع‌محور در بحث مراسم ملی و مذهبی و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان فعال و با بهزیستی همکاری دارند.
کرمی به مقام‌های کسب شده از سوی معلولین شهرستان دیر اشاره و تأکید کرد: تئاتر معلولین دیر در مسابقات استانی و منطقه‌ای مقام اول کسب کرد و به مرحله کشوری راه پیدا کرده است. در رشته‌های ورزشی پرتاب دیسک و نیزه و همچنین مسابقات فرهنگی معلولین شهرستان دیر در سطح استان خوش درخشیده‌اند.

این مسوول در ادامه یادآور شد: در مجموع سال گذشته اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غیر از مستمری برای معلولین شهرستان هزینه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: