bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۶ تير ۱۳۹۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد که مجتمع تجاری سینمایی انقلاب بوشهر دارای دو سالن سینما است که در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات است و به‌زودی افتتاح می‌شود.
به گزارش سیرنگ، حمیده ماحوزی با اعلام این خبر گفت: استان بوشهر هم‌اکنون دارای ۱۰ سالن سینما مجهز به دستگاه‌های پخش دیجیتال است و از این تعداد شش سالن به صورت فعال با ظرفیت ۳۰۵۸ صندلی در حال اکران فیلم‌های روز سینما هستند که با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته در زمینه بهره‌برداری از سالن‌های سینمایی جدید و رفع مشکلات سینماهای غیرفعال و افزایش ظرفیت صندلی برخی از سینماها، این ظرفیت به‌طور چشمگیر افزایش خواهد یافت.
وی در ادامه با بیان این‌که میانگین حضور تماشاگران در سینماهای استان حدود ۲۰۰ هزار نفر در سال است که با توجه به جمعیت استان میزان استقبال رضایت‌بخش بوده است، افزود: طی سال گذشته ۹۵ عنوان فیلم در سینماهای استان اکران شد و در این میان فیلم‌هایی با موضوع کودک و نوجوان باعث حضور پررنگ کودکان و نوجوانان در سینما بوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که بوشهر استانی مرزی است و با جمعیتی حدود یک‌میلیون و صد هزار نفر بیشترین مرز آبی با خلیج فارس را دارد، تصریح کرد: این استان دارای پیشینه‌ای غنی از نظر فرهنگی است و مردمان این دیار همواره دوستدار فرهنگ و هنر بوده‌اند.
ماحوزی با بیان این‌که هم‌اکنون بیشتر سالن‌های سینمایی فعال در مرکز استان است، افزود: تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که تمام سالن‌های مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سطح استان به تجهیزات پخش فیلم مجهز شوند و با حمایت از بخش خصوصی سالن‌های جدیدی نیز راه‌اندازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به این‌که از سال گذشته بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده بین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار بوشهر و همچنین این اداره‌کل و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت متبوع، مواردی در زمینه حمایت از سینماها به امضاء رسید، گفت: از مهم‌ترین آنها می‌توان به حمایت از تبدیل سالن مجتمع‌های فرهنگی و هنری به سالن سینما در شهرهای عسلویه و دشتی، کمک به بازدید سرمایه‌گذاران استانی از پروژه‌های سینمایی، تشکیل شورای توسعه صنعت تصویر و سینما در استان، استقرار یک دستگاه سینما سیار در شهرستان دشتستان و کمک به برگزاری جشنواره‌های فیلم اشاره کرد که بیشتر این موارد در حال انجام است.

وی به طرح سینما سلام نیز به‌عنوان طرح موفق دیگری در استان بوشهر اشاره و بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره‌کل و همکاری خوب موسسه رسانه‌های تصویری، در حال حاضر هشت شهرستان از 10 شهرستان استان بوشهر تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند که با استقبال خوب مردم در شهرها و روستاهای دورافتاده فاقد سینما روبه‌رو شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با انتقاد از نحوه توزیع فیلم در سینماهای استان گفت: توزیع ناعادلانه فیلم‌ها در بین سینماهای استان، باعث گلایه‌مندی مدیران سینما و انتقاد مردم از وضع موجود شده است، به‌طوری که تعدادی از سینماها از داشتن فیلم‌های روز و یا دریافت به‌موقع آن فیلم‌ها محروم شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: