bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷
مدارس کم‌جمعیت استان به‌زودی تجمیع می‌شود. این خبر را روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اعلام کرد.
ناصر کرمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افزایش ۴۷ صدم درصدی نمره میانگین در پایه پیش‌دانشگاهی استان بوشهر گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی، بازنشستگی شماری از همکاران، جوابگو نبودن تعداد نیروهای ورودی به آموزش و پرورش از عمده مشکلات ما در آموزش و پرورش است.

به گفته وی، در چهار سال گذشته بوشهر جزء پنج استان برتر در طرح بازگشایی مدارس بوده و امسال هم در راستای طرح بازگشایی مدارس، ۵ کارگروه ویژه تشکیل شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به وضعیت کلاس اولی‌ها گفت: سنجش پیش‌دبستانی و پایه اول در ۲۳ پایگاه از سوی متخصصان انجام می‌شود و امسال ۲۳ هزار کلاس اولی باید در طرح سنجش شرکت کنند.
کرمی با بیان این‌که فعالیت‌های ثبت نام دانش‌آموزان از طریق سامانه سناد رصد می‌شود، تصریح کرد: ما خواهان تجمیع مدارس کم‌جمعیت در نقاط مختلف استان هستیم و این امر مشکلات آموزش و پرورش برای مدیریت مدارس را کمتر می‌کند.

به گفته وی، اولویت برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس، نزدیکی محل زندگی دانش‌آموز به مدارس است و در این زمینه انتظار داریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در مورد وضعیت ساکنان شهرک نیایش بوشهر برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس هم گفت: ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرک نیایش به زودی آغاز خواهد شد و ساخت این مدرسه در استان دو سال زمان می‌برد.

این مسوول در مورد ساخت مجتمع آموزشی شهدای هسته ای در بوشهر گفت: عملیات اجرائی این مجتمع سال ۹۱ در بوشهر آغاز شده و امیدواریم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.
کرمی با بیان این‌که این مجتمع ۳۶ کلاس درس دارد، یادآور شد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که با نیروگاه اتمی داشتیم، قرار شده این مجتمع به صورت هیات امنایی اداره شود، ضمن این‌که این مجتمع ۱۰۰ نیروی آموزشی نیاز دارد و ۱۲۰۰ دانش‌آموز را هم پوشش می‌دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: