bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
از سال گذشته در مورد مسائل و مشکلات روزنامه، این ستون را به بیت‌الاحزان تبدیل کرده و هر از چندگاهی به قول علما چند منبر روضه در بیان مسائل و مصائب روزنامه‌نگاری نوشته و از این‌رو دل برخی دوستان را به درد می‌آورم، اما چه باید کرد که این موضوع عین واقعیت است و مشکلات مانند موریانه در حال نابودی همه ریشه‌ها هستند.
کریم جعفری:
از سال گذشته در مورد مسائل و مشکلات روزنامه، این ستون را به بیت‌الاحزان تبدیل کرده و هر از چندگاهی به قول علما چند منبر روضه در بیان مسائل و مصائب روزنامه‌نگاری نوشته و از این‌رو دل برخی دوستان را به درد می‌آورم، اما چه باید کرد که این موضوع عین واقعیت است و مشکلات مانند موریانه در حال نابودی همه ریشه‌ها هستند. سال گذشته و پیش از آشفته شدن وضعیت بازار، دلالان که همیشه نبض اقتصاد کشور ما را در اختیار دارند بهای کاغذ را از کیلویی 2400 آرام آرام به نزدیک 4000 تومان رساندند و بعد از عید نیز این رقم بر کیلویی 4600 استوار ماند. 

روز گذشته از چاپخانه تماس گرفتند که کاغذ به رقم کیلویی 5600 رسیده است و هزینه زینک نیز روزانه 50هزار تومان افزایش پیدا کرده است که البته در خلال دو سه ماه گذشته یک 50هزار تومان دیگر را هم تجربه کرده بود. خلاصه آنکه از شب گذشته هزینه چاپ روزنامه دقیقا 15درصد افزایش پیدا کرد و نسبت به سال گذشته در همین موقع، هزینه چاپ روزنامه درست 70درصد افزایش یافته است. تا جایی که خبر دارم برخی از نشریات و روزنامه‌ها قید چاپ را زده‌اند و دیگر قصدی برای چاپ نشریه ندارند. ما هم که در استان گرفتار تحریم و فشار خودی و دشمنان قسم‌خورده‌ای چون استاندار و معاونانش و برخی مدیران ترسو شده‌ایم و همه بامداد جنوب را چون خاری در گلو می‌دانند و می‌خواهند این روزنامه مستقل نماند، هر چند در برابر این فشارها تاکنون مقاومت کرده‌ایم اما شاید در برابر بی‌عدالتی اقتصادی که در کشور موج می‌زند توانایی بقا نداشته باشیم.

 متاسفانه دولت نمی‌تواند اقتصاد را مدیریت کند، می‌گوید ما ارز 4200 تومانی برای واردات کاغذ اختصاص داده‌ایم اما فروشنده روز گذشته کاغذ را به دلار 9500 تومانی به نشریات فروخته است. مشخص نیست که آیا دولتی‌ها واقعا می‌خواهند در این مورد نظارتی داشته باشند، یا نه. اگر نظارتی هست لطفا دستور دهند که به روزنامه‌ها با توجه به شمارگانی که دارند با دلار 4200 تومانی سهمیه کاغذ تخصیص داده شود. از دادستانی کل کشور نیز عاجزانه تقاضا داریم که در این مورد ورود کند. اگر همین بامداد جنوب که یک روزنامه بسیار کوچک است تعطیل شود، دستکم 40 نفر در زنجیره آن بیکار خواهند شد. این روزها، روزهای بسیار سختی برای حوزه رسانه است که دشمنان بسیاری دارد. دشمنانی مانند افراد بی‌سواد و بی‌عرضه‌ای که عنوان مدیر را بر خود گذاشته و بزدلانه به ادارات، شهرداری‌ها و نهادها دستور می‌دهند که با روزنامه بامداد جنوب همکاری نکنند و آنها نیز پست‌شان را دوست دارند اطاعت می‌کنند و دشمن دیگر هم اقتصاد از دست دررفته کشور است که همه ما را با خودش می‌برد.... !!

نام:
ایمیل:
* نظر: