bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۸ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
از شروعی چالش‌برانگیز تا پایانی آسان؛
برنامه لیگ دسته یک هفته گذشته از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام شد و شاهین شهرداری بوشهر که نماینده استان در این رقابت‌هاست با سرمربیگری محمود فکری به مصاف حریفان خود می‌رود.
شاهین در لیگ یک چه در پیش دارد؟بامداد جنوب- علی تنگستانی:
برنامه لیگ دسته یک هفته گذشته از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام شد و شاهین شهرداری بوشهر که نماینده استان در این رقابت‌هاست با سرمربیگری محمود فکری به مصاف حریفان خود می‌رود. سفیدپوشان بوشهری که پس از سال‌ها، توانسته‌اند بار دیگر به لیگ دسته یک کشور صعود کنند کار سختی را برای صعود به لیگ برتر کشور دارند. در این گزارش به بررسی بازی‌های شاهین در نیم فصل اول رقابت‌ها ‌می‌پردازیم که ببینیم این تیم در چه هفته‌هایی با چالش‌های سخت و آسان روبه‌رو خواهد شد.

پنج هفته اول؛ چالش‌های سخت در ابتدای مسیر
شاهینی‌ها در هفته اول مسابقات به مصاف تیم گل‌گهر سیرجانی می‌روند که در فصل گذشته رقابت‌ها به مقام هفتم رسید و توانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. از آنجایی که این تیم هم تمرینات خود را زود شروع کرده بود، می‌توان انتظار داشت که شاهین در هفته اول بازی‌ها کار سختی را داشته باشد. اما نکته مهم این است که این بازی در بوشهر برگزار می‌شود. در هفته دوم مسابقات، شاهین به مصاف تیمی دشوارتر از گل‌گهر می‌رود. بادران که در فصل گذشته به مقام پنج مسابقات رسیده و با بدشانسی نتوانست به لیگ برتر صعود کند، حریف دوم شاهین است. می‌توان گفت شاهین با دو بازی دشوار بازی‌ها را شروع می‌کند و کسب حداکثر امتیاز در این دو بازی می‌تواند کمک شایانی به شاهین کند. حریف هفته سوم شاهین تیم شهرداری تبریز است که به مراتب از دو حریف قبلی آسان‌تر است و نتیجه گرفتن از این تیم نمی‌تواند کار سختی باشد. در هفته چهار و پنجم مسابقات هم شاهین به ترتیب به مصاف تیم‌های فجرسپاسی شیراز و مس کرمان می‌رود. این دو حریف هم مانند حریفان هفته اول و دوم شاهین از قدرت بالایی برخوردار هستند. مخصوصا تیم فجر سپاسی که در دو سال گذشته نشان داده از قدرت بالایی برخوردار است. در نهایت می‌توان گفت شاهین در پنج هفته ابتدایی بازی‌ها کار بسیار سختی در پیش دارد.

پنج هفته دوم؛ مهم‌ترین بازی نیم‌فصل در کنار کلی امتیاز
شاهین در هفته ششم بازی‌ها به مصاف تیم شهرداری ماهشهر می‌رود که حریف آنچنان قدرتمندی نیست. همچنین باید گفت ماهشهری‌ها در فصل گذشته رقابت‌ها رتبه یازدهم را کسب کرده‌اند. اکسین البرز حریف هفتم بوشهری‌ها در لیگ دسته یک است که با وجود این‌که آنچنان تیم قدری نیست ولی می‌تواند برای شاهین دردسرساز باشد. در هفته هشتم بازی‌ها، آلومینیوم اراک حریف شاهین شهرداری است که او هم مانند ماهشهر حریف قدرتمندی نیست. آلومینیوم اراک در فصل گذشته عملکرد خوبی نداشت و تا آستانه سقوط به لیگ دسته 2 کشور هم پیش رفت ولی با کسب چند نتیجه خوب در هفته‌های پایانی خود را نجات داد. شاهینی‌ها در هفته نهم بازی‌ها به مصاف تیم خونه به خونه بابل می‌روند. این بازی به این دلیل مهم‌ترین بازی نیم فصل اول برای شاهین‌ است، چراکه تیم بابلی در فصل گذشته رتبه سوم را به خود اختصاص داد و به‌دلیل تفاضل کمتر نسبت به تیم نساجی نتوانست به لیگ برتر صعود کند. بابل در این فصل از رقابت‌ها می‌خواهند نتایج فصل گذشته خود را جبران کنند ولی شاهین هم نشان داده است که از این تیم‌ها می‌تواند امتیازات لازم را کسب کند. همچنین باید گفت که این بازی در بوشهر برگزار می‌شود که شانس شاهینی‌ها را برای برد افزایش می‌دهد. در نهایت شاهین در هفته دهم به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز می‌رود که بازی آسانی برای آنهاست. در نهایت باید گفت که شاهین در پنج هفته دوم بازی‌ها، فرصت این را دارد که بیشترین امتیازات ممکن را کسب کند. 

پنج هفته سوم؛ تقابل با تازه صعودکرده‌ها
حریف یازدهم شاهین، تیم تازه صعود کرده کارون اروند خرمشهر است که انگیزه‌های بالایی برای کسب موفقیت در این بازی‌ها دارد. در هفته دوازدهم، شاهین میزبان نفت تهرانی است که هنوز مشخص نشده است که این تیم در لیگ یک به میدان می‌رود یا خیر. اگر نفت تهران از مسابقات حذف شود، ایرانجوان جایگزین این تیم می‌شود و آن موقع می‌توانیم شاهد دربی بوشهر در لیگ دسته یک کشور باشیم. در هفته سیزدهم و چهاردهم مسابقات هم شاهین به ترتیب به مصاف تیم تازه صعود کرده برق جدید شیراز و مس رفسنجان می‌رود. شاید مس‌رفسنجان نتواند مشکل زیادی برای شاهین ایجاد کند ولی برق جدید شیراز می‌تواند برای این تیم دردسرساز شود. در هفته پانزدهم هم شاهین میهمان تیم ملوان بندرانزلی است برای حضور در لیگ دسته یک برنامه‌ریزی خوبی کرده است و حریف خطرناکی می‌تواند برای شاهینی‌ها باشد. در مورد پنج هفته سوم بازی هم باید گفت که بیشتر تقابل‌های شاهین در این هفته‌ها با تیم‌های صعود کرده به لیگ دسته یک است که این می‌تواند حساسیت بازی‌ها را بالا ببرد.

دو هفته پایانی؛ شش امتیاز در دسترس
استقلال جنوب تهران حریف شانزدهم شاهین در این مسابقات است که به‌تازگی به این مسابقات صعود کرده است و البته از تجربه بالایی هم برخودار نیست ولی به هر حال آنها انگیزه بالایی برای حضور در این مسابقات دارند و این مساله می‌تواند در نتیجه این بازی تاثیرگذار باشد. در نهایت شاهین شهرداری بوشهر در هفته آخر مسابقات به مصاف تیم تازه سقوط کرده سیاه‌جامگان مشهد می‌رود که این روزها اصلا حال و روز خوبی ندارد و هنوز هم معلوم نیست در این مسابقات می‌تواند شرکت کند یا خیر. می‌توان انتظار داشت که شاهین در دو هفته پایانی، شش امتیاز کامل را کسب کند.
اما باید به این نکته توجه کرد که تا شروع مسابقات ممکن است اتفاق‌های زیادی رخ دهد و این مساله می‌تواند در نتایج شاهین تاثر بگذارد. در طول مسابقات هم وضعیت هر کدام از تیم‌ها ممکن است تغییر کند و از الان نمی‌توان گفت که شاهین چه سرنوشتی در این مسابقات دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: