bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره افتتاح پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر توضیحاتی ارائه کرد.
نورالله اسعدی با بیان این‌که این پایانه نقش مهمی در تامین مطالبات مردم جزیره خارگ برای تردد آسان دریایی دارد، گفت: پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر با 400 متر مربع سالن مسافری ظرفیت قابل توجهی برای توسعه طرح‌های گردشگری دریایی دارد.
وی با بیان این‌که با افتتاح این پایانه روزانه 2 فروند شناور مسیر بوشهر به خارگ و برعکس طی می‌کند، تصریح کرد: این شناورها گنجایش جابه‌جایی بیش از 300 نفر مسافر دارند.
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اختصاص سه میلیارد ریال برای تجهیز سالن مسافری پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر خاطرنشان کرد: اسکله این پایانه از قابلیت بالایی برخوردار است که طرح‌های گردشگری و تجارت دریایی در اولویت بعدی این پروژه قرار دارد.

اسعدی با قدردانی از همکاری مسوولان شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی و والفجر در واگذاری این پایانه برای استفاده عمومی به ویژه تردد مسافران دریایی افزود: تاسیسات شرکت والفجر که در آن پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر مستقر شده از طرف اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خریداری شد و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی با اشاره به تجهیز سالن اسکله والفجر به وسایل سرمایشی بیان کرد: پس از برطرف شدن کمبودهای موجود این اسکله برای استفاده مسافران و به‌ویژه مردم جزیره خارگ امروز پایانه بین‌المللی مسافری و گردشگری دریایی بوشهر به بهره‌برداری رسید. اسکله یاد شده به‌طور کامل از محدوده شرکت والفجر تفکیک شده و تحت تملک و اختیارات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار گرفته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: