bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل گفت: 80 درصد تخلف و جرایم اداری ناشی از سهل انگاری، غفلت و اعتماد کردن ها است و وقوع آن موجب نا امیدی مردم می‌شود.
علی فرهادی در همایش بازرسی و ارتقای سلامت اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید در زمینه های مختلف اداری از جمله قوانین و مقررات، بودجه، جابه جایی های اعتباری، عمرانی، حقوق نیرو و حتی مرخصی آموزش ببینند و با وظایف خود به طور صحیح آشنا شوند.
وی همچنین از صدور کارت های بازرگانی یک بار مصرف نیز انتقاد کرد و گفت: صاحبان این کارت ها بدهی مالیاتی زیادی دارند و باید اتاق بازرگانی ایران این امور را ساماندهی کند. متاسفانه برخی کالاهایی وارداتی با قیمت بیش از دو برابر فروخته می شود. هم اکنون شرکت هایی یک شبه در کشور ایجاد شده اند و دست به واردات نیز می زنند، چرا این امور رسیدگی نمی شود. 

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور از نحوه واگذاری امور به بخش خصوصی نیز گلایه کرد و افزود: در خصوص سازی اهلیت مد نظر قرار نگرفته است فردی که در زمینه مالی دارای پرونده است کار به آن واگذار شده که در نهایت ورشکستی و بیکاری نیرو به همراه داشته است. بعضا برخی از افراد تسهیلات گرفته و در همان روز هم سکه خریداری کرده اند.
وی بر ایجاد دادستان ویژه جرایم اداری و مالی تاکید کرد و افزود: با ایجاد این دادستانی مبارزه با جرایم تخصصی تر انجام خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: در بیشتر کشورها دادستان ویژه برای حوزه های مختلف از جمله رسیدگی به جرایم مالی اداری، امور اقتصادی وجود دارد باید نظام از این تجربه قضایی دنیا استفاده کند. براساس نظرسنجی در یک اداره 60درصد مصاحبه شوندگان گفته اند که برای تسریع در کار خود رشوه داده اند.
برچسب ها: اداری ، تخلف ، بازرسی ، اقتصادی ، رشوه
نام:
ایمیل:
* نظر: