bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۲۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۷
از حمایت‌های نماینده مجلس تا کمک 300 میلیونی؛
این روزها که تیم‌های استان بوشهر برای حضوری قدرتمند در لیگ‌های کشوری آماده می‌شوند، گناوه‌ای‌ها می‌خواهند دست به‌کار بزرگی بزنند. در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌که قرار است، تیم پرسپولیس گناوه که دو سال است در لیگ دسته 3 کشور فعالیت می‌کند، با خرید امتیاز به لیگ دسته 2 کشور برگردد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
این روزها که تیم‌های استان بوشهر برای حضوری قدرتمند در لیگ‌های کشوری آماده می‌شوند، گناوه‌ای‌ها می‌خواهند دست به‌کار بزرگی بزنند. در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد مبنی بر این‌که قرار است، تیم پرسپولیس گناوه که دو سال است در لیگ دسته 3 کشور فعالیت می‌کند، با خرید امتیاز به لیگ دسته 2 کشور برگردد. لیگی که سال‌ها در آن حضور داشت ولی به‌دلیل مشکلات مالی نتوانست در آن دوام بیاورد و به لیگ پایین‌تر سقوط کرد. 

طبق خبرهای دریافتی، خرید این امتیاز و انتقال آن به بندر گناوه روزهای آخر خود را سپری می‌کند اما نکته جالب ماجرا در اینجاست که خدری نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی در خرید این امتیاز بیشترین تاثیر را داشته و در حقیقت با کمک‌های او این امتیاز خریداری شده است. البته در این اینجا باید گفت که طبق خبرهای دریافتی، آقای خدری برای کمک به باشگاه پرسپولیس گناوه، از یکی از مسوولان بلند‌مرتبه استان حدود 300 میلیون تومان پول دریافت کرده و پس از مدت‌ها کمک بسیار خوبی را به این باشگاه مردمی کرده است. پرسپولیس گناوه که یکی از تیم‌های قدیمی شهرستان گناوه است و هواداران زیادی در این شهر دارد، حالا می‌تواند پس از مدت‌ها با رفع مشکلات مالی نفس راحتی بکشد و خود را حضور موفق‌آمیز در لیگ دسته 2 کشور کند اما ما برای کسب اطلاعات بیشتر با سرمربی این باشگاه، نادر جعفری گفت‌وگو کوتاهی کردیم تا از صحت ماجرا باخبر شویم. جعفری در این گفت‌وگو این خبر را نه تکذیب کرد و نه به‌طور کامل تائید کرد.

آنطور که پیداست، پرسپولیس به خرید امتیاز لیگ دسته 2 کشور خیلی نزدیک شده است. در این رابطه چه توضیحاتی دارید؟
ما از روش گذشته برای به‌دست آوردن آمادگی لازم جهت حضور در مسابقات، تمرینات خود را آغاز کرده‌ ولی باید گفت تا زمانی که خرید این امتیاز قطعی نشده، آن را اعلام رسمی نمی‌کنیم. در واقع باید گفت که هنوز چیزی در رابطه با خرید این امتیاز مشخص نیست ولی مطمئن باشید زمانی که خرید آن را قطعی کردیم، به شما خواهیم گفت. ما نمی‌خواهیم الان این خبر را اعلام رسمی کنیم، چراکه ممکن است فردا اتفاق‌هایی رخ دهد که مانع این انتقال شود و آن موقع است که برای ما مشکلاتی به‌وجود می‌آید.

با توجه به این خرید احتمالی، از نظر مالی به مشکلی برنخواهید خورد؟
به هر حال همانطور که می‌دانید، پرسپولیس گناوه یک تیم مردمی است و با کمک همین مردم اداره می‌شود ولی همانطور که شما می‌گویید، برای به‌وجود نیامدن مشکلات مالی باید فکری بکنیم تا دچار مشکلات سال‌های گذشته نشویم. در پایان تاکید می‌کنم که وضعیت بودجه باشگاه و خرید امتیاز باشگاه موردنظر در لیگ دسته 2 کشور تا دو روز آینده مشخص می‌شود. 
در گفت‌وگو خواندید، نادر جعفری به‌طور رسمی این خبر را اعلام نکرد ولی آنطور که مشخص بود، خرید امتیاز تقریبا مشخص است. جعفری در این گفت‌وگو نامی از تیم مورد نظر نگفت ولی طبق خبرها، قرار است تیم امتیاز را باشگاه پرسپولیس بخرد، در خوزستان فعالیت می‌کند. اما در ادامه این گزاش به بررسی این خرید احتمالی و مهم می‌پردازیم.

آیا واقعا خرید امتیاز لیگ دسته 2 کشور به‌وسیله پرسپولیس گناوه کاری عقلانی است؟ شاید در نگاه اول جواب منفی باشد، چراکه این باشگاه در طول سال‌های گذشته همواره با مشکلات مالی روبه‌رو بوده و همین مساله باعث شد تا این به لیگ دسته 3 سقوط کند اما بعضی از مواقع خرید امتیاز یک لیگ بالاتر می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی به‌دنبال داشته باشد. پرسپولیس در گناوه هواداران زیادی دارد و این هواداران حتی در لیگ دسته 3 هم این تیم را رها نکرده‌اند. با توجه به مشکلاتی که ورزش شهرستان گناوه دارد، خرید این امتیاز می‌تواند از نظر روحی و روانی برای ورزشکاران و فوتبال‌دوستان این شهرستان اثرات مثبت زیادی به‌دنبال داشته باشد. از طرفی ورزشگاه قدیم شهید سراجی گناوه می‌تواند دوباره جان تازه‌ای بگیرد. ورزشگاهی که گناوه‌ای‌ها در آن خاطرات زیادی دارند.

همچنین باید گفت که آمدن پرسپولیس گناوه به لیگ دسته 2، بوشهر بار دیگر نماینده‌ای در این لیگ خواهد داشت (البته این احتمال وجود دارد که ایرانجوان هم در این لیگ حاضر شود). این در حالی است که ما چهار سال پیش، چهار نماینده در این مسابقات داشتیم که دو تیم از آنها به لیگ‌های بالاتر صعود و دو تیم دیگر به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کردند. حضور در لیگ 2 برای پرسپولیس گناوه چالش‌های بیشتری در مقایسه با لیگ دسته 3 کشور به همراه دارد. آنها در فصل گذشته با وجود مشکلات مالی در نهایت در این لیگ ماندگار شدند اما وضعیت در لیگ 2 فرق می‌کند. خرید امتیاز از جهتی درست که مسوولان شهرستان بتوانند منبع مالی خوبی برای این تیم پیدا کنند اما اگر این تیم پس از خرید این امتیاز، حامیان خود را از دست بدهد واقعا چه کسی جوابگو است؟ امیدواریم که مسوولان قبل از این تصمیم نهایی را بگیرند و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند، چراکه در غیر این صورت، پرسپولیس گناوه به همان تیمی تبدیل می‌شود که از قبل می‌شناختیم. تیمی با مشکلات مالی فروان و بدون حامی. 

نام:
ایمیل:
* نظر: