bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
روز گذشته پس از 420 روز کشمکش بالاخره سپنتا نیکنام عضو زردشتی شورای شهر یزد به صحن این شورا بازگشت و کار خود را شروع کرد. اتفاقی میمون و مبارک که نشان می‌دهد ما در کشور باوجود برخی رفتارهای خلاف دستورات صریح دین، به‌ویژه مذهب تشیع، هنوز هم می‌توانیم با افتخار از ایرانی بودن و شیعه بودن خود سخن بگوئیم
کریم جعفری:
روز گذشته پس از 420 روز کشمکش بالاخره سپنتا نیکنام عضو زردشتی شورای شهر یزد به صحن این شورا بازگشت و کار خود را شروع کرد. اتفاقی میمون و مبارک که نشان می‌دهد ما در کشور باوجود برخی رفتارهای خلاف دستورات صریح دین، به‌ویژه مذهب تشیع، هنوز هم می‌توانیم با افتخار از ایرانی بودن و شیعه بودن خود سخن بگوئیم. در یادداشتی که سال گذشته و پس از نظر شورای نگهبان در مورد سلب عضویت این عضو شورای شهر یزد نوشتم به موارد متعددی اشاره کردم و یادآور شدم که این موضوع می‌تواند آبروی ما را در جهان امروز ببرد و بهانه‌ای را به دست معاندان و مخالفان کشور خواهد داد تا در این مورد جنگی رسانه‌ای راه انداخته و اختلافات داخلی کشور را بیشتر کنند. اما واقعیت این است که ما همه ایرانی هستیم، فارغ از اینکه چه دین و مذهبی داریم، همه شناسنامه ایرانی و هویت ایرانی داشته و در کنار هم زندگی می‌کنیم. 

خوشبختانه در جمهوری اسلامی ایران، بر خلاف باورهای رایج بسیاری هیچ‌وقت دین و مذهب مانعی برای رشد در بستر اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نبوده، هر چند در حوزه سیاسی و نظامی محدودیت‌هایی وجود دارد، اما ایرانی‌ها می‌توانند به بهترین وجه، در جامعه رشد کنند. همین نفس شرکت سپنتا نیکنام در انتخابات شورای شهر و رای مثبت مردم به وی، نشان می‌دهد که بستر درونی جامعه برای رشد مهیا است. در این مورد می‌توان مثال‌های زیادی زد. 

ما در حوزه ورزش همیشه ملی‌پوشان ارمنی و اهل سنت بسیاری داشته‌ایم که هیچ وقت کسی حتی یادش به دین و مذهب آنها نبوده است. در حوزه هنر، سینما و تلویزیون، تجارت و... همیشه اقلیت‌های دینی و مذهبی کشور توانسته‌اند به بهترین وجه رشد کنند. آنهایی که تبلیغ می‌کنند و می‌گویند که در ایران اقلیت‌ها در فشار هستند، واقعا افراد کم‌بهره و کم‌خرد و مغرضی هستند. به‌شخصه در طول دوران تحصیل هم‌کلاسی‌های ارمنی و اهل سنت داشته‌ام. همکارانی و دوستان بسیار نزدیکی میان آنها دارم و هیچ وقت احساس نکرده‌ام که فاصله‌ای میان ما وجود داشته است. هنوز هم با بسیاری از آنها ارتباط داشته و دارم. این اعتماد، باور و زندگی مسالمت‌آمیز البته به آن دسته از ایران‌ستیزانی که در خدمت اهداف دشمنان وطن قرار دارند، نمی‌شود. کسانی که در طول سال‌های گذشته دست‌شان به خون جوانان این مرز بوم آلوده شده، در خدمت دشمنان قرار گرفته و به ابزاری در دست سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی برای ضربه زدن به ایران عزیز، آسیب رساندن به ساکنان این آب و خاک و نابود کردن خود در خدمت به اهداف شوم آنها بوده است. بازگشت سپنتا نیکنام را به فال نیک می‌گیریم، ما به همراهی و همدلی بیشتر نیاز داریم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: