bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر اعلام کرد که میزان معافیت ته‌لنجی و کالای همراه ملوان در استان بوشهر با افزایش ۵۰ درصدی به مبلغ هر ملوان در هر سفر ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.
منصور بازیار روز گذشته در نشست بررسی کالای ته‌لنجی با بیان این‌که با توجه به مصوبه هیات وزیران در سال 96 معافیت سود بازرگانی برای هر نفر ملوان 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود که با پیگیری و ارسال مسائل و مشکلات از سوی حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر و پیگیری‌های به‌عمل آمده، این میزان معافیت با افزایش 50 درصدی، به مبلغ هر ملوان در هر سفر 150 میلیون ریال افزایش یافت. همچنین با انعکاس مشکلات لنجداران به‌ویژه هزینه‌های سوخت این شناورها، مقرر شد که هزینه‌های سوخت لنج‌های استان در آب‌‌های داخلی به‌صورت یارانه‌ای محاسبه شود.
این مقام مسوول به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مشکلات لنجداران اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده با معافیت 20 درصدی سود بازرگانی برای کالای وارده از کشور امارات مازاد بر مصوبه شناورهای زیر 500 تن در گمرکات استان موافقت شده است.

وی با بیان این‌که امتیاز در نظر گرفته شده صرفا برای گمرکات ملوانی و شناورهای زیر 500 تن که تاکنون از این معافیت برخوردار نبوده‌اند است، خاطرنشان کرد: از این پس با توجه به صدور پروانه الکترونیکی تجار و بازرگانان استان بوشهر می‌توانند کالای خود را به خارج استان و تمامی نقاط کشور ارسال کنند.
بازیار به محاسن مصوبه یادشده از سوی هیات وزیران اشاه کرد و گفت: یکسان‌سازی و همسان‌سازی رویه ترخیص کالای همراه ملوان در گمرکات استان و متعاقبا در گمرکات جنوب کشور، شفافیت در واردات کالاهایی که از طریق رویه ملوانی و از طریق گمرکات جنوب به کشور وارد می‌شوند و اعمال دقیق و موثر قوانین و مقررات گمرکی و اخذ مجوزهای قانونی و مقرراتی در انجام وظایف ذاتی گمرک در راستای مرزبانی اقتصادی کشور از مهم‌ترین محاسن مصوبه یاد شده است.


این مقام مسوول با بیان این‌که اجرای این مصوبه امکان کنترل و نظارت بر واردات کالای ملوانی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال را فراهم می‌کند، تصریح کرد: مصوبه یادشده علاوه بر این‌که سبب می‌شود درآمد گمرکات کشور با توجه به اخذ حقوق ورودی از کالای مازاد معافیت ملوانی افزایش یابد، واردات کالای ملوانی مطابق با فهرست واردات کالای ملوانی نیز هدفمند شود.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر افزود: هم‌اکنون هزار و 900 فروند شناور در گمرک‌های استان بوشهر فعال است که زمینه اشتغال 11 هزار ملوان، 600 راننده خودروهای حامل و بیش از 500 نفر کارگر در اسکله را به‌صورت مستقیم فراهم کرده‌اند.

برچسب ها: اقتصاد ، سوخت ، لنج ، بوشهر ، بارانه
نام:
ایمیل:
* نظر: