bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
لژیونر شدن ملی‌پوشان دو تیم استقلال و پرسپولیس، هواداران سرخابی را نگران تشدید «بحران بازیکن» کرده که گریبان‌گیر تیمشان شده است.
سمیرا کریمشاهی:
استقلال با مشکلات مدیریتی که دارد و پرسپولیس با محرومیتی که دست و پنجه نرم می‌کند باعث شده در فاصله کمی که به شروع فصل جدید لیگ برتر مانده، نگرانی را به دل هوادارانشان روانه کنند. با توجه به وضعیت این دو تیم، مسئولان باشگاه‌ها و هواداران خواهان حفظ ملی‌پوشان بودند که در این امر موفق نشدند.

با جدایی امیری از پرسپولیس، بعضی از هواداران این تیم که از گذشته پیرامون دعواهای کی‌روش - برانکو دل خوشی از سرمربی تیم ملی کشورمان نداشتند، او را مسبب جدایی امیری از جمع سرخ‌پوشان می‌دانند. در این بین یکی از مطبوعات ورزشی تیتری می‌زند که اذهان را به همین سمت می‌برد. یعنی امیری برای فرار از فشار دعوای این دو سرمربی به ترکیه می‌رود.

بارها شاهد بوده‌ایم که مخالفان کی‌روش سعی کرده‌اند چنین القا کنند که این مربی پرتغالی بازیکنان لیگ برتری، به‌خصوص دو تیم پایتخت را تحت فشار قرار می‌دهد تا راهی فراتر از ایران برای فوتبال خود بیابند. اما آیا واقعا کی‌روش چنین اقداماتی را انجام داده؟

صحبت‌های اخیر علی‌رضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی و پرسپولیس، خط بطلانی بر این شایعات است؛ او هنگامی که مهمان برنامه ۲۰۱۸ عادل فردوسی‌پور بود، در خصوص دعوای کی‌روش- برانکو که شاگرد هردو مربی است، اظهار داشت این دو شخص ابدا در خصوص اختلافاتشان با بازیکنان صحبت نمی‌کنند و به معنای دیگر فشاری از هر دو سو روانه بازیکنان نمی‌شود. این ادعای بیرانوند نشان می‌دهد تصمیم امثال وحید امیری برای جدایی از تیم به هر دلیلی می‌تواند باشد جز هراس از گرفته شدن پیراهن تیم ملی از او یا مشکلاتی فرضی که با اختلافات کی‌روش و برانکو برای بازیکنان ایجاد می‌شود.

از طرف دیگر هیچ استدلال و مدرکی پشت ادعای دخالت کی‌روش در انتخاب تیم باشگاهی بازیکنان وجود ندارد و جز حرف‌های بی‌پایه و اساس تا کنون فردی در حوزه ورزش نتوانسته این ادعا را اثبات کند.

البته در فوتبال طبیعی است که بازیکنان برای آینده زندگی حرفه‌ای‌شان با مربیان خود مشورت کنند کما اینکه شاهد بوده‌ایم ملی‌پوشان گفته‌اند کی‌روش آن‌ها را برای بازی در لیگ‌های اروپایی تشویق می‌کند. اما این اتفاقی معمول در دنیای فوتبال است و سرمربی تیم‌های ملی دنیا، مایلند بازیکنانشان در لیگ‌های حرفه‌ای پا به توپ شوند و موضوعی مختص به کی‌روش نیست. چنین نیتی عاری از غرض‌ورزی‌های شخصی است که مخالفان کی‌روش به او نسبت می‌دهند. در واقع سرمربی‌های تیم‌های ملی فوتبال با چنین تشویق‌هایی به دنبال رشد منافع بازیکن و به دنبال آن فوتبال ملی کشور هستند نه منافع شخصی!

 بازار داغ نقل و انتقالات بعد از تورنمنت‌های بین‌المللی امری رایج است، اما متأسفانه در فوتبال ما چنین غیرحرفه‌ای با آن برخورد می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: