bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۴۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
رئیس مرکز مبارزه با جرائم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا هشدار داد: مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه‌های غیر قانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می‌کنند.
سرهنگ مصطفی نوروزی با بیان این‌که به تازگی انتشار اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی تحت عناوین مختلف نظیر صیغه‌یاب، دوست‌یاب، ماهواره جیبی، آپ‌شو و ... و هدایت به درگاه‌های جعلی به بهانه فعال‌سازی از سوی مجرمان حوزه فیشینگ به شدت افزایش یافته و با وجود این‌که دستگیری اعضای باندهای مجرمانه در این حوزه، متاسفانه تعداد قربانیان این شگرد رو به افزایش است.

به گفته وی، از آنجایی که جهل به قانون رافع مسوولیت نیست، بنابراین به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنم حتما قانون جرائم رایانه‌ای را مطالعه کرده و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.
سرهنگ نوروزی با بیان این‌که برخی از کاربران در فضای مجازی خواسته یا ناخواسته وارد سایت‌هایی می‌شوند که دارای محتوای نامناسب و فریبنده بوده و گاهای غافل از این‌که برخی از این فایل‌ها آلوده به انواع بدافزارها است، فایل‌های به اشتراک گذاشته شده از سوی این سایت‌ها را دانلود می‌کنند، گفت: در این شرایط مجرمان با تبلیغ و انتشار لینک برنامه‌های غیر قانونی، کاربران را به درگاه جعلی هدایت و ضمن سرقت اطلاعات و رمز کارت، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنها می‌کنند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، وی از هموطنان درخواست کرد که در صورت مواجهه با هر گونه‌ مورد مجرمانه و یا نابهنجار و غیر اخلاقی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

برچسب ها: لینک ، جرائم ، پلیس فنا
نام:
ایمیل:
* نظر: