bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۶۳
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
شهردار خارگ از اجرای سیستم مکانیزه آبیاری قطره‌ای فضای سبز در خیابان طالقانی، پارک سیمرغ و ساحلی جزیره خارگ خبر داد.
عبدالحمید صفایی با بیان این‌که در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، شهرداری خارگ با مکانیزه کردن سیستم آبیاری فضای سبز، سیستم آبیاری قطره‌ای را در دستور کار خود قرار داد، تصریح کرد: در این سیستم آب غیر شرب با بهره‌گیری از آب‌های زیرزمینی(۳ حلقه چاه) واقع در واحد آبرسانی شهرداری به فضای سبز و پارک‌ها منتقل می‌شود. خیابان‌های طالقانی، هوادریا، پارک‌های ساحلی و سیمرغ برای اجرای سیتم آبیاری قطره‌ای پیش‌بینی شده است.

شهردار خارگ تصریح کرد: مسیر اجرای پروژه از ابتدای خیابان طالقانی تا انتهای خیابان چاه قندی تعریف شده است که با تلاش کارکنان واحد عمران و فضای سبز مجموعه، کنده‌کاری، لوله‌گذاری و بست اتصالات با کیفیتی مناسب به پایان رسیده است. به دیل افزایش بهره وری پروژه، ۳ حلقه چاه مورد لایروبی قرار گرفته است.
به گفته وی، با اتکا به سیستم آبیاری قطره‌ای فضای سبز، دیگر شاهد حضور خودروهای حمل آب در کوچه و خیابان‌ها برای آبیاری نخواهیم بود و از نظر نیروی انسانی و بار ترافیکی نیز این اقدام تاثیرات مثبتی در پی خواهد داشت.

صفایی با بیان این‌که سیستم آبیاری قطره‌ای در پارک ساحلی اکنون در حال اجراست، گفت: لوله‌کشی این سیستم به متراژ ۴ هزار و ۴۰۰ متر طول بوده و تا کنون هزار و ۳۰۰ متر از کل کار انجام پذیرفته و ۳۱۰۰ متر دیگر نیز در حال انجام است. تاکنون بالغ بر ۸۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.
به گفته شهردار خارگ، امیدواریم شهرداری خارگ بتواند با اجرائی پروژه‌های از این دست، سیستم اجرائی خود را بروز کرده و خدمت‌رسانی را با کیفیت بالاتری به ولی نعمتانش عرضه کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: