bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل تعزیرات دولتی استان بوشهر خبر داد:
بوشهر یکی از مهمترین مبادی اصلی واردات و صادرات به کشور است و به همین دلیل هم موارد متعددی از قاچاق کالا در آن یافت می‌شود، مواردی که اگر به دقت مورد رسیدگی قرار بگیرد می‌تواند باعث شفافیت بیشتر اقتصاد کشور و کمک به تولید داخلی گردد.
جریمه 30 میلیاردی 90 خودروی وارداتیبامداد جنوب: 
بوشهر یکی از مهمترین مبادی اصلی واردات و صادرات به کشور است و به همین دلیل هم موارد متعددی از قاچاق کالا در آن یافت می‌شود، مواردی که اگر به دقت مورد رسیدگی قرار بگیرد می‌تواند باعث شفافیت بیشتر اقتصاد کشور و کمک به تولید داخلی گردد. یکی از مهمترین کالاهای واردشده از استان بوشهر، خودروی خارجی است که هنوز هم صدها دستگاه از آن در گمرک بندر بوشهر خاک می‌خورد یا آنکه در انبارهای اموال تملیکی توقیف شده است.
همین چند وقت پیش بود که خبر بارگیری شبانه صدها خودروی خارجی به مقصد داخل کشور خبرساز شد اما حالا مدیرکل تعزیرات حکومتی استان می‌گوید که پرونده ۹۰ خودروی وارداتی قاچاق در استان در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت که متخلفان به ۳۰ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شدند.

زهرا افضلی‌نیا علاوه بر این، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای برخورد با گران‌فروشان گشت‌های مشترکی در بوشهر راه‌اندازی شده اظهار داشت: سرکشی از فروشندگان در همه بخش‌ها از جمله نانوایی‌ها و بررسی قیمت کالاها و کیفیت محصولات از جمله برنامه‌های اداره کل تعزیرات حکومتی است.
وی، کم فروشی، عدم رعایت مقررات بهداشتی در عرضه اجناس و گران فروشی را مشمول جریمه دانست و تاکید کرد:  بیشتریت پرونده‌هایی که در تعزیرات حکومنی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد در حوزه تخلف نانوایی‌ها است به‌گونه‌ای که ماهانه بین 5 تا 15 پرونده در این زمینه در تعزیرات حکومتی بوشهر رسیدگی می‌شود. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت نانوایان در کم‌فروشی بهبود یافته گفت: در سه ماه نخست امسال وضعیت نانوایان در بوشهر در عرصه کم‌فروشی نسبت به سال قبل بهتر شده که نشان از بررسی مداوم از این واحدهای صنفی است.

افضلی‌‌نیا از برگزاری گشت‌های بازرسی به طور مشترک برای مقابله با تخلفات صنفی خبرداد و بیان کرد: عدم درج قیمت بر روی اجناس تخلف است که باید مصرف کنندگان این مهم را در خرید کالا مورد تاکید قرار دهند و از فروشندگان مطالبه کنند و این در حالی است که کالاهای بدون درج قیمت، تخلف محسوب می‌شود. 25 حکم تعطیلی واحد صنفی و نصب پارچه بر سر درب آنها به سبب عدم درج اتیکت بر روی اجناس، گران‌فروشی  و دیگر تخلفات محکوم شدند که در صورت تکرار به تعطیلی کسب و لغو پروانه صنف منجر می‌شود.
به گفته وی، گشت‌های مشترک برای بررسی انبارهای کالا و اجناس با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی شده و در هر زمینه‌ای که کالا احتکار شده باشد به شدت با متخلفان برخورد می‌شود. بر همین اساس پرونده‌های قاچاق در تعزیرات حکومتی با اولویت رسیدگی می‌شود، اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با متخلفان اقتصادی، صنفی و دیگر حوزه‌ها بدون اغماض برخورد می‌کند و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.

برچسب ها: واردات ، خودرو ، تعزیرات
نام:
ایمیل:
* نظر: