bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۳۱۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۷ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از کاشت درخت حرا در همه شهرستان‌های ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: وجود اکوسیستم‌های مانگرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حسین دلشب در نشست گرامیداشت روز جهانی حفاظت از اکوسیستم‌های مانگرو گفت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه اکوسیستم‌های مانگرو است که تلاش برای توسعه و گسترش این زیستگاه‌ها در حال انجام است.
وی به توسعه کشت درختان حرا در نقاط مختلف استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر جنگل‌های طبیعی حرا که در استان وجود دارد، در بسیاری از مناطق نیز کشت این درختان آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن تشریح وضعیت جنگل‌های حرا و برنامه‌های پیش رو از سوی محیط زیست استان، خاطرنشان کرد: وجود اکوسیستم‌های مانگرو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید برای نگهداری و گسترش آن تلاش شود.
دلشب با اشاره به انجام تحقیقات و پژوهش‌هایی در باب تغییرات اقلیم و تاثیر آن بر اکوسیستم‌های ساحلی استان بوشهر بیان کرد: جنگل‌های حرا با زندگی و فرهنگ زیست مردم حاشیه آن پیوند خورده است و این ارتباط را می‌توان در داستان‌ها، قصه‌ها و افسانه‌های عوام مشاهده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه با اشاره به زیستگاه‌های طبیعی درختان حرا در استان بوشهر افزود: عمده این زیستگاه‌ها در شهرستان‌های عسلویه و دیر واقع شده است. خلیج نایبند در پارک ملی دریایی نایبند با مساحت ۳۹۰ هکتار، جنوب پارک ملی دریایی دیر – نخیلو به مساحت ۳۰ هکتار و خور بردستان در کنار شهر دیر به مساحت پنج هکتار دارای بیشترین تراکم حرا در استان بوشهر هستند.
دلشب ادامه داد: در سال‌های اخیر حفاظت محیط زیست استان بوشهر، منابع طبیعی استان بوشهر و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه محیط زیست، اقدام به کاشت نهال حرا در زیستگاه‌های مستعد استان کرده‌اند. کشت درخت حرا در همه شهرستان‌های ساحلی استان حرا بوشهر به صورت دست کاشت انجام شده و با توجه به شرایط زیستگاهی مساعد در استان باعث رشد مناسب و ایجاد چشم‌اندازی زیبا شده است.

برچسب ها: محیط زیست ، درخت ، حرا ، حفاظت ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: