bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
با «مهربانی»، زندگی را نقشی برای «ابد» می‌زنند؛
همه جا را سکوت مطلق فرا گرفته است. صدایی شنیده نمی‌شود. گویی در لامکان و لازمانی گرفتار شده‌ای که هیچ کس را یارای شنیدن صدای دیگری نیست. علی مغموم و خموش گوشه‌ای کز کرده است. در دلش آرزوهاست، غافل از این‌که برآورده شدن آرزوها، غیر ممکن نیست.
جشن تولدی از جنس «عشق و انسانیت»بامداد جنوب - هدی خرم‌آبادی:
همه جا را سکوت مطلق فرا گرفته است. صدایی شنیده نمی‌شود. گویی در لامکان و لازمانی گرفتار شده‌ای که هیچ کس را یارای شنیدن صدای دیگری نیست. علی مغموم و خموش گوشه‌ای کز کرده است. در دلش آرزوهاست، غافل از این‌که برآورده شدن آرزوها، غیر ممکن نیست. آرزوهایمان را برآورده می‌کند، همان خدایی که آسمان را برای خنداندن گل می‌گریاند. علی آرزو داشته که میلادش را جشن بگیرند و شب گذشته نیک‌اندیشانی از جنس خلوص و مهربانی، این آرزویش را برآورده کردند. جذابیت‌ها و زیبایی‌های اطرافمان کم نیست، چهره‌های زیبا را همه جا می‌توان دید، منظره‌های بکر و شگفت‌انگیز را همین‌طور، اما افکار زیبا و بکر را در کمتر کسی می‌توان دید. در روزگاری که «طمع» و «زیاده‌خواهی»، اولویت نخست آدم‌هاست، در روزگاری که یاری رساندن به دیگری از نظر برخی احمقانه به نظر می‌رسد و عاقلانه آن است که هر کس گلیم خودش را از آب بکشد، خیرخواهانی برای علی جشن تولد برپا کردند تا در شادی او شریک شوند. این شادی‌های بی‌پیرایه، ساده هستند اما نباید ساده‌انگارانه از کنارشان عبور کنیم. ما باید در اندیشه این شادی‌های ساده باشیم تا بتوانیم دوست داشتن را که بزرگ‌ترین بُعد انسانیت وجود هر انسانی است، تمرین کنیم. به قول نادر ابراهیمی، ما اگر نتوانیم دوست داشته باشیم لایق دوست داشتن نیستیم. 

شب گذشته گروه تبلیغاتی بیست که یک گروه مشاوره و تبلیغاتی است، با هزینه‌های شخصی و به صورت کاملا داوطلبانه پس از آن‌که باخبر می‌شوند، علی نامی که حدود 20 تا 25 سال دارد، آرزو دارد برایش جشن تولد بگیرند، اقدام به برپایی جشن تولد ساده‌ای برای او کرده‌اند. مدیرمسوول گروه تبلیغاتی بیست در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که ما شناختی درباره علی و خانواده او نداریم، گفت: ما از طریق خانم آسیه هاشمی که مربی افراد توان‌یاب است و با مجوز بهزیستی در انجمن خیریه کار نیکا همکاری می‌کند، مطلع شدیم که علی آقا دوست دارد برایش جشن تولدی بگیرند. 
به گفته حیدر سلیمانی‌پور، هر چند که تبلیغات بیست، در حوزه تبلیغات و مشاوره فعالیت می‌کند و به هیچ عنوان موسسه خیریه‌مانندی نیست اما بنا به مسوولیت‌های اجتماعی و انسانی خود، دست یاری‌اش را از دیگران دریغ نمی‌کند و پیش از این در حوزه‌های محیط زیست و آب، یاری رساندن به کودکان اوتیسم و ... فعالیت‌هایی در حد توان خود انجام داده است. 
وی با بیان این‌که گروه تبلیغات بیست با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد استان، از سال 87 فعالیت‌های خود را آغاز کرده، از همان ابتدا، بخشی از درآمدهای خود را صرف ترویج فرهنگ و امور خیریه کرده است و در این مسیر ادامه خواهد داد. 

ساعت 19:30 دقیقه شب گذشته، علی در جشن تولدی حضور داشت که برایش رویاها بافته بود و حالا این رویاها با کمک نیک‌اندیشانی که قطعا لذت و شادی کمک‌رسانی به دیگران، برایشان لذتبخش‌تر از هر لذت دیگری است، محقق شده است.
زندگی حکایت قدیمی کوهستان است، هر چه را که صدا کنی، همان را می‌شنوی، پس به نیکی صدا کن تا به نیکی به تو پاسخ دهد. به راستی که روزی ما دوباره كبوترهایمان را پیدا خواهیم كرد/و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت/روزی كه كمترین سرود/بوسه است/و هر انسان/برای هر انسان/برادری است... . 
آری، آری، زندگی زیباست/زندگی آتشکده‌ای دیرینه پابرجاست/گر بیفروزیش/رقص شعله‌اش در هر کران پیداست/ورنه، خاموش است و خاموشی گناه ماست/زندگی را شعله باید برفروزنده/شعله‌ها را هیمه سوزنده/جنگلی هستی تو، ای انسان!/جنگل، ای روییده آزاده... .

نام:
ایمیل:
* نظر: