bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
فرمانده انتظامی شهرستان کنگان از کشف دو فقره زمین‌خواری در شهرستان کنگان خبر داد.
سرهنگ رهام رضایی روز گذشته با بیان این‌که در راستای مقابله با پدیده زمین‌خواری اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد کشف پرونده‌های متعددی در شهرستان هستیم، تصریح کرد: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است و برخوردی قاطع در این زمینه خواهیم داشت.

به گفته وی، زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.
رضایی با اشاره به کشف دو فقره زمین‌خواری در این شهرستان بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی دو نفر اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر از اراضی دولت واقع در روستای پرک کرده و با تعدی به حریم ۶۰ متری دریا ادعای مالکیت آنها را داشتند. این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با استفاده از امکانات اطلاعاتی، تحقیقات میدانی بررسی لازم انجام شد. پس از جمع‌آوری اسناد و مدارک و مستندات مشخص شد که موضوع صحت داشته است و افرادی اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر مربع از اراضی دولت به ارزش دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کرده‌اند.

رضایی با بیان این‌که با دستور مقام قضائی متهمان به پلیس آگاهی دعوت و مورد بازجویی فنی قرار گرفتند که در نهایت به بزه خود اقرار کردند، خاطرنشان کرد: متهمان با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: