bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
به میزبانی شرکت پتروشیمی پارس؛
HSE با محوریت سلامت، تاثیر مهمی در روند پایداری توسعه كشور دارد. دستور كار 21 كه برنامه‌ای جهانی و مدرن برای دستیابی به توسعه پایدار در قرن 21 است، در اجلاس زمین در ریودوژانیرو به تصویب رسید. این دستور، حاصل توافق جهانی و تعهدات سران كشورها درخصوص هماهنگی توسعه پایدار با كلیه عوامل اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و ... و همچنین بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست است.
بامداد جنوب:
HSE با محوریت سلامت، تاثیر مهمی در روند پایداری توسعه كشور دارد. دستور كار 21 كه برنامه‌ای جهانی و مدرن برای دستیابی به توسعه پایدار در قرن 21 است، در اجلاس زمین در ریودوژانیرو به تصویب رسید. این دستور، حاصل توافق جهانی و تعهدات سران كشورها درخصوص هماهنگی توسعه پایدار با كلیه عوامل اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و ... و همچنین بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست است.
 در این دستور كار، حفظ و توسعه سلامت انسان و كاهش خطرات بهداشتی ناشی از آلودگی و عوامل مخاطره‌آمیز زیست‌محیطی و تدوین برنامه‌هایی در جهت كنترل و كاهش بیماری‌ها مورد تاكید قرار گرفته است. اكنون پس از گذشت بیش از یك دهه از تصویب این دستور كار و پس از آن‌كه الزامات این الگوی جهانی برای توسعه پایدار در اجلاس سران در ژوهانسبورگ (آگوست2002) رقم خورد، سلامتی انسان، جامعه و محیط زیست در صدر اولویت‌ها قرار گرفته است؛ محوری كه رویكرد اصلی HSE را در برگرفته و نقش آن را بیش از پیش در ایجاد توسعه پایدار مشخص می‌سازد. فصول پنجم و هفتم برنامه پنج ساله چهارم توسعه كشور ایران هم به ترتیب به تاكید بر حفاظت از محیط زیست و ارتقای سلامت و بهبود كیفیت زندگی پرداخته است كه نشان از رویكرد كشورمان به سمت الزامات توسعه‌یافتگی است.‌‌‍‌

روز سه‌شنبه نهم مردادماه، اجلاس روسای HSE شرکت‌های تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، به میزبانی شرکت پتروشیمی پارس و در سالن کنفرانس شرکت پازارگاد برگزار شد.
در این نشست، مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس درباره ظرفیت و امکانات شرکت‌های پتروشیمی تصریح کرد: شرکت‌های پتروشیمی در قالب هلدینگ خلیج فارس از نظر ارزش، دانش، تجربه، تجهیزات و امکانات از قابلیت رقابت با شرکت‌های توتال و شل برخوردار است.
 مسعود حسنی روز سه‌شنبه، نهم مردادماه در نشست روسای HSE شرکت‌های تابعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به میزبانی شرکت پتروشیمی پارس در شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد افزود: هلدینگ خلیج فارس تنها یک واحد نظارتی و کنترلی نیست بلکه بزرگی و اهمیت آن در ارزش‌آفرینی آن است.

به گفته وی، رویکرد یکپارچه بودن در برنامه و اطلاعات می‌تواند در نزدیک شدن به چشم‌اندازهای ترسیمی نقش عمده‌ای ایفا کند. علاوه بر تلاش برای حفظ کارکنان باید با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات لازم بتوانیم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم.
در ادامه، رئیس HSE شرکت پتروشیمی پارس نیز گفت: با رعایت الزام‌ها و مقررات می‌توان شاهد کاهش و کنترل حوادث ناشی از کار بود.
 محمود شریفی کیا با اشاره به این‌که پایه و اساس هر کار آموزش، شناخت کار و شناسایی خطرات کار است، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی، ایمنی، آتش‌نشانی و محیط‌زیست به‌منظور شناخت و کسب مهارت و مقابله با انواع حوادث به جد دنبال می‌شود.
 به گفته وی، در راستای برگزاری دوره‌های تئوری و عملی پارسال 30 هزار و 40 نفر ساعت آموزش تئوری و عملی برای همکاران و مدیران برگزار شدو در حال حاضر هر یک از شرکت‌های پتروشیمی مستقر در منطقه یک ایستگاه آتش‌نشانی با حداقل یک ماشین دارند و یک ایستگاه آتش‌نشانی به‌عنوان پشتیبان شرکت‌های منطقه فعالیت می‌کند.

 رئیس ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در ادامه درباره ایستگاه بزرگ ایمنی و آتش‌نشانی تصریح کرد: یک ایستگاه بزرگ ایمنی و آتش‌نشانی با اعتبار 140 میلیارد ریال در فاز 2 عسلویه آماده بهره‌برداری است.
 علیرضا نریمان‌نژاد با اشاره به این‌که در فاز 2 عسلویه با مشارکت شرکت‌های پتروشیمی 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش ماشین‌آلات آتش‌نشانی نیاز است، خاطرنشان کرد: در ثبت سفارش خودروهای آتش‌نشانی مراودات سیاسی و بین‌المللی در نظر گرفته شود تا تأمین خودرو و خدمات‌دهی و پشتیبانی از خودروها با مشکل روبه‌رو نشود.
 گفتنی است، در این نشست شرکت‌های پتروشیمی خوزستان، مبین و ایلام به‌عنوان شرکت‌های برتر حوزه محیط ‌زیست معرفی شدند. نشست روسای HSE شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس روز سه‌شنبه و چهارشنبه به میزبانی شرکت پتروشیمی پارس در سالن اجتماعات شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد در عسلویه برگزار شد.

برچسب ها: جامعه ، پتروشیمی ، پارس ، HSE ، ایمنی
نام:
ایمیل:
* نظر: