bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره کمبود نیروی انسانی در مدارس استان، توضیحاتی ارائه کرد.
ناصر غلامی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه با بیان این‌که برنامه‌ریزی در منابع انسانی و یا هر برنامه‌ریزی دلیلش منابع محدود و نیازهای نامحدود است، گفت: در آموزش و پرورش هم این معضل گریبان‌گیر ما است و مربوط به امسال نیست بلکه سنوات گذشته نیز وجود داشته است. به هرحال ردیف‌های استخدامی ردیف‌های محدودی هستند ولی حدود این سه سال که من و همکارانم حضور داشته‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته استان بوشهر جزء استان‌هایی است که در صدر گرفتن ردیف استخدامی قرار دارد.
به گفته وی، در آزمون استخدامی ۱۵ تیرماه ۱۳۹۷ از ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر، ۵۳۰ نفر را استان بوشهر به خود اختصاص داده است که در حال حاضر مصاحبه آنها در حال برگزاری است که ردیفی قابل توجه به شمار می‌آید ولی متاسفانه ۱۲۴ کد شغل ما خالی مانده و به این دلیل است که یا نمره آزمون شرکت کنندگان پایین بوده یا کسی ثبت نام نکرده است. 

غلامی با تاکید بر این‌که قصد حذف هیچ نیرویی و حذف هیچ فعالیت آموزشی و پرورشی را نداریم و با توجه به وضعیت فعلی نیروهای درون‌داد موجود در اختیار شما قرار گرفته است، طبیعی است که نتوانیم به نیازهای فعالیت‌های آموزشی بر اساس نیروهای موجود پاسخ دهیم ولی می‌توانیم از همین نیروها استفاده بیشتری ببریم، خاطرنشان کرد: تامین معلم کلاس شرط اول و مهم ما است و بعد از معلم مدیر مدرسه در اولویت قرار می‌گیرد و بقیه فعالیت‌های مدرسه تابع این دو شرط هستند که اگر کامل شد، هر طور که تصمیم گرفتید در منطقه نیروها را تقسیم کنید. چالش تربیتی و آموزشی ایجاد نخواهیم کرد. ماموریت همه ما پوشش تحصیلی ۱۰۰ درصدی و دسترسی به آموزش آسان است. این دو موضوع محور اصلی کار ما است و به یقین هیچ کلاسی را تعطیل نخواهیم کرد و همچنین هیچ کلاسی را خارج از عرف ادغام نخواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد که به نتیجه ایده‌آل برسیم.

اسکندر احمدی، مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز با بیان این‌که مشکلات، نقاط ضعف و قوت در همه جا وجود دارد و شهرستان گناوه نیز از این جریان مستثنی نیست و امسال با توجه به افزایش تعداد کلاس خصوصا در دبیرستان دوره اول عمده مشکل و کمبود ما در دروس معارف، ادبیات فارسی و علوم تجربی است، تصریح کرد: با استفاده از همه ظرفیت شهرستان و همچنین کمک استان در تلاش هستیم این کمبودها برطرف شود و با شروع سال تحصیلی ان‌شااله کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
به گفته وی، اولویت ما در مرحله اول کلاس درس است و جای هیچ نگرانی برای مدارس امسال وجود ندارد و مانند سال گذشته با کمترین تغییرات به کار خود ادامه می‌دهیم. ما به دنبال حذف پست یا شغلی نیستیم و فقط نیاز به همراهی و همدلی همه همکاران داریم که بتوانیم سال خوبی را شروع کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: