bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
بسیاری از کشورها برای تصمیم‌گیری در مسائل سخت، به همه‌پرسی یا همان رفراندوم روی می‌آورند تا مسوولیت‌ اقدامات سخت را با ملت شریک شوند، موضوعی که در کشور ما هنوز جا نیفتاده است.
در همین رابطه، یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که موضوع رفراندوم به تابو تبدیل شده، گفت که بر اساس گفته قانون اساسی می‌توان در مورد مسائل مهم کشور به آرای عمومی رجوع کرد.

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور در این گفت‌وگو به‌خوبی سیاست جدید ارزی، سوال نمایندگان و مذاکره را تبیین کرد، ما هم فکر می‌کنیم سوال از رئیس‌جمهور فرصتی بی‌نظیر و طلایی به آقای روحانی می‌دهد و ایشان می‌تواند با استفاده از این فرصت بسیاری از ناگفته‌ها را مطرح کند.

حضرتی با اشاره به بخشی از اظهارات رئیس‌جمهور درباره اصل 59 قانون اساسی، گفت: آقای روحانی در روز 22 بهمن هم درباره رفراندوم حرف زد اما در فضای رسانه‌ای و محافل روشن‌فکری، احزاب سیاسی و مجلس این موضوع جدی گرفته نشد، زیرا ما از رفراندوم یک تابو ساخته‌ایم در حالی‌که اصل خوبی است. ما می‌توانیم هر دو سال یک‌بار درباره مسائل مهم کشور که آحاد مردم درباره آن اختلاف نظر دارند و این اختلاف نظرها معطوف به منافع ملی،‌تمامیت ارضی و حفظ نظام است‌، رفراندوم برگزار کنیم. چه اشکالی دارد به مردمی رجوع کنیم که صاحب انقلاب هستند.

برچسب ها: سیاسی ، دولت ، رفراندوم
نام:
ایمیل:
* نظر: