bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
بوشهری‌ها در اولین گام به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌روند؛
رقابت‌‌های لیگ دسته یک کشور (جام آزادگان) از امروز با برگزاری چهار مسابقات در شهرهای مختلف آغاز می‌شود.
آغاز پرواز شاهین در آسمان لیگ یکبامداد جنوب - علی تنگستانی:
هجدهمین فصل از لیگ دسته یک کشور در حالی از امروز آغاز می‌شود که شاهین شهرداری بوشهر (‌تنها نماینده استان بوشهر پس از سقوط ایرانجوان) در اولین بازی خود در این رقابت‌ها به مصاف تیم گل‌گهر سیرجانی می‌رود که از قدرت بالایی برخوردار است. شاگردان محمود فکری در حالی در مقابل شاگردان وینگو بگوویچ صف‌آرایی می‌کنند که امتیاز میزبانی دارند شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی در این گزارش به بررسی وضعیت هر دو تیم می‌پردازیم تا ببینیم کدام یک از تیم‌ها از شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی حساس برخوردار است.

ابتدا از شاهین شهرداری شروع کنیم. شاهین با قهرمانی مقتدرانه در لیگ دسته 2 توانست با هدایت مهدی پاشازاده به لیگ یک برسد اما پس از این اتفاق، به دلایلی مهدی پاشازاده از سمت خود کنار رفت و استقلالی دیگری جایگزین او در این تیم شد. هدایت شاهین به محمود فکری سپرده شده که فصل قبل توانست همراه با تیم نفت مسجدسلیمان به لیگ برتر صعود کند. فکری از همان ابتدای کار، تصمیم گرفت هرچه سریع‌تر تیم خود را ببندد تا بتواند یک تیم آماده راهی مسابقات کند. اتفاقی که رخ داد و شاهین شهرداری خیلی زودتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردیم بسته شد. شاهینی‌ها در طول تمرینات بدنسازی، بازی‌های دوستانه‌ای برگزار کردند برای رسیدن به هماهنگی‌های لازم. از ‌مهم‌ترین بازی‌های تدارکاتی آنها مصاف با تیم‌های اروند خرمشهر و استقلال خوزستان بود که در هر دو بازی به پیروزی رسیدند.

در کنار این مسائل، شاهین بعد از پایان لیگ قبل با حاشیه‌هایی روبه‌رو شده بود که می‌توانست برای این تیم بد تمام شود ولی با روی کار آمدند مدیریت جدید و انتخاب سریع مربی این حواشی به پایان رسید که شاهین بتواند به دور از حواشی به تمرینات خود بپردازند. از طرفی محمود فکری هم نشان داده مربی با دانشی است و می‌توان روی او حساب باز کرد. این مربی در کارنامه خود صعود به لیگ برتر را دارد باید به او زمان داد که بتواند به دور از حواشی برنامه‌های خود را در شاهین اجرا کند. باید ببینیم آیا شاهینی‌ها می‌توانند کاری که پارس جنوبی در اولین فصل خود را در لیگ دسته یک انجام دادند، انجام دهند یا خیر؟

در ادامه گزارش وضعیت تیم گل‌گهر سیرجان را بررسی می‌کنیم. گل‌گهر سیرجان که سال‌هاست در لیگ یک حضور دارد، یکی از تیم‌های نسبتا قوی این لیگ محسوب می‌شود که همیشه به‌عنوان مدعی در مسابقات حاضر می‌شود. آنها یکی از قدرت‌های لیگ دسته یک هستند که همیشه مدعی شناخته می‌شوند چراکه گل‌گهر مردی روی نیمکت خود دارد که از دانش بالایی برخوردار است و می‌تواند با برنامه‌های خود، حریفان را اسیر کند. ویتگو بگویچ، سرمربی سیرجانی‌ها در چند فصل گذشته نشان داده است که مربی قابل احترامی است و می‌تواند کارهای زیادی برای تیم گل‌گهر انجام دهد.
نکته این است که سیرجانی‌ها در طول این تعطیلات بیش از هر تیمی بازی تدارکاتی انجام داد‌ه‌ است. گل‌گهر با مس رفسنجان، قشقایی، فجرسپاسی، پارس جنوبی، آلومینیوم و پرسپولیس بازی کرده و حاصل کار آنها از این شش بازی یک برد و یک شکست و چهار تساوی بود. با وجود این‌که این بازی در بوشهر برگزار می‌شود ولی می‌توان گفت که گل‌گهر برای یک امتیاز به بوشهر نمی‌آید، هدف اصلی آنها کسب سه امتیاز بازی است تا از همین اول قدرت خود را نشان دهند. در نهایت می‌توان گفت که سیرجانی‌ها می‌توانند حریف سرسختی برای شاهین شهرداری در هفته اول مسابقات باشند.

شاهین برنده این جدال خواهد بود
برای بررسی دقیق‌تر این بازی به سراغ یکی از پیشکسوتان فوتبال بوشهر و شاهین رفتیم. حمید‌کللی‌فر معتقد بود، اگرچه شاهین کار سختی در این بازی دارد ولی شانس اصلی پیروزی در این بازی است:
جدا از این‌که برای ادامه موفقیت این تیم هزینه‌ها خوبی شده، آقای فکری هم توانسته بازیکنان موردنظر خود را به خدمت بگیرد تا بتواند برنامه‌های خود در این تیم پیاده کند، من معتقدم که باید ضربه اول را در همین هفته اول مسابقات بزنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر خود برسیم. کسانی که در باشگاه فعالیت می‌کنند معتقدند که شاهین تیم خوبی بسته است و من امیدوارم همین‌طور باشد که آنها می‌گویند. به هر حال تماشاگران ما از آقای فکری توقع زیادی دارند فکری هم ثابت کرده است که می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد (صعود با تیم نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر).
نباید فراموش کرد که تیم گل‌گهر سیرجان هم یکی از تیم‌های مدعی و قدرتمند لیگ دسته یک کشور است که بازیکنان خوبی دارد. به هر حال آنها از نظر تاکتیکی بسیار هماهنگ هستند و می‌توانند برای شاهین خطرساز باشند. بازی، بازی سختی است ولی من مطمئنم که شاهین با وجود بازیکنان و تماشاگرانی که دارد، برنده این جدال سخت خواهد بود.

نگاهی به آمار و ارقام دو تیم
آخرین دیدار این دو تیم که از آن ۲۰۳۱ روز می‌گذرد، در فصل ۹۲-۹۱ بود که در آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. این دو تیم تاکنون دوبار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که گل‌گهر سیرجان توانسته است یک بازی را با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان برساند. نکته جالب در تقابل این دو تیم این است که تا امروز شاهین بوشهر نتوانسته مقابل گل‌گهر به پیروزی برسد. همچنین گل‌گهر سیرجان در 54/23 درصد و شاهین شهرداری بوشهر در 32/10 درصد از بازی‌های فصل قبل را واگذار کرده‌اند.
لازم به ذکر است که علیرضا حیدرپناه، داور این بازی خواهد بود و حامد صفایی و سعید زیبا کمک‌های او هستند. این دیدار ساعت 20:15 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: