bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چرا نهادهای نظارتی و بازرسی ورود نمی‌کنند؟
راستی چه خبر از پاک‌دستان! آقای رئیس‌جمهور حواستان به بوشهر است؟ آقای وزیر کشور نظارت دارید؟
بامداد جنوب:
دو روز پیش بود که در ضمن گزارشی کوتاه از این موضوع گلایه کردیم که چرا اصل و موضوع مبارزه با فساد به استان بوشهر نرسیده است و نهادهای نظارتی و بازرسی به چه دلیل به این مساله ورود نمی‌کنند. 
در حالی که درخواست عمومی مردم برای مبارزه با فساد روز به روز ابعاد بیشتری به خود می‌گیرد، متاسفانه برخی از مدیرانی که با سوءاستفاده از موقعیت و جایگاه خود در حال پارتی‌بازی و فامیل‌بازی هستند و تقریبا هیچ بیکاری در خانواده آنها پیدا نمی‌شود، میزان نارضایتی عمومی از دولت را در سطح استان بوشهر به‌شدت پایین آورده است. این معاون که نیازی به آوردن اسمش نیست، با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خودش و فشار بر مدیرانِ شهرستانی و استانی تقریبا همه فک و فامیلش را در جای جای استان به کار گماشته است این در حالی که به‌نظر می‌رسد مسوولان نهادهای نظارتی به این موضوع آگاه بوده و می‌دانند که در استان چه خبر است. 

برای مثال، چهار نفر از فامیل‌های درجه یک نامبرده در یکی از نهادهای آموزشی استان بدون هیچ ضابطه‌ای مشغول به کار هستند که از قرار سه زن و یک مرد هستند. همچنین در علوم پزشکی استان می‌شود به خوبی ردپای آنها را پیدا کرد، کما این‌که در شهرداری‌ها غوغایی برپا کرده و دو نفر از وابستگان خانمش نیز در دو شهرداری مشغول شده‌اند، هر چند یکی از آنها خودش مستخدم این نهاد است اما به‌تازگی جابه‌جا شده است! در سوی دیگر می‌توان رد پای پارتی‌بازی‌ها نامبرده را در برخی از فرمانداری‌ها نیز مشاهده کرد، چه این‌که در صورت تحقیقات محلی می‌شود ابعاد بسیار بیشتری از بهره‌گیری از رانت قدرت مشاهده کرد. متاسفانه به دلایلی ما از نام بردن صریح اسامی خودداری می‌کنیم و شک نداشته باشید که تعداد بیشتر از این حرف‌هاست. 

حالا سوال از نماینده دولت این است که «اگر توانایی عمل به قانون را نداشته و نمی‌توانید مانع از سوءاستفاده مدیران در سطح استان شوید، چرا شعار پاک‌دستی سر می‌دهید؟» اگر نهادهای نظارتی در این مورد رسیدگی نکنند، ما به‌زودی اسامی را به‌صورت ریز با مکان اشتغال منتشر خواهیم کرد تا تکلیف مردم با کسانی که از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند، مشخص شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: