bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
طرح دولت برای ارائه بسته‌های ارزی با واکنش‌های متفاوتی در بازار مواجه شده و برخی بر این باور هستند که این بسته نمی‌تواند آینده بازار را تامین کند. یکی از نمایندگان مجلس هم تاکید دارد که ارائه بسته جدید ارزی شاید به شکل مقطعی قیمت دلار را کاهش دهد اما این‌که این تاثیر دراز مدت باشد بعید است، چراکه در وهله نخست باید برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی شود.
اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ارائه بسته جدید ارزی از سوی دولت و تاثیر آن بر تثبیت قیمت ارز، اظهار کرد: تا زمانی که مقابله جدی با احتکار و فساد انجام نشود ارائه چنین بسته‌هایی هیچ تاثیری بر تثبیت قیمت ارز ندارد و بازار کماکان با نوسان مواجه خواهد بود. چنین بسته‌هایی را در گذشته نیز زیاد داشتیم که تصمیمات آنی می‌گیرند و زود اجرا می‌کنند که کارساز نیست.

به گفته وی، در وهله اول باید با افراد محتکر و کسانی که در نظم بازار اختلال ایجاد کردند برخورد شدید شود تا بفهمند وضعیت چگونه است و بعد به سراغ اجرای چنین بسته‌هایی بروند. به این بسته‌های حمایتی چندان خوش‌بین نیستیم و انتظار برخورد عملی و قانونی با مفسدان اقتصادی را داریم. فعلا چون برخورد قاطعی با اخلالگران انجام نشده است هر طرح و پیشنهادی موفق نخواهد بود. ارائه بسته جدید ارزی شاید به شکل مقطعی قیمت دلار را کاهش دهد اما این‌که این تاثیر درازمدت باشد بعید است. مردم باید برخورد قاطع با مفسدان را لمس کنند و بازاریان هم به چنین وضعی اعتماد نمی‌کنند. مردم بیشتر به خرید ارز و انباشته کردن آن در منازل خود روی می‌آورند چون برخورد قاطعی با مفسدان و اخلالگران بازار نمی‌بینند. بنابراین تا برخورد قاطعی با مفسدان اقتصادی نشود هیچ آینده خوبی برای بازار ارز متصور نیستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: