bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
با تهیه نوشت‌افزار، «محبت» را میهمان خانه‌ها کنیم؛
مهر از راه می‌رسد و کودکان با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر راهی مدرسه می‌شوند. در این بین اما گرانی زخمی است بر روح پاک کودکانی که در حسرت یک دفتر و مداد برای نوشتن و نقش کردن رویاهایشان هستند.
کودکان چشم‌انتظار دست‌های مهربانیبامداد جنوب: 
مهر از راه می‌رسد و کودکان با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر راهی مدرسه می‌شوند. در این بین اما گرانی زخمی است بر روح پاک کودکانی که در حسرت یک دفتر و مداد برای نوشتن و نقش کردن رویاهایشان هستند. هیچ لذتی بالاتر از برآوردن آرزوی اینان نیست. مهربانی نیازی به هزینه‌های گزاف ندارد. می‌توان با چند دفتر و مداد محبت را میهمان خانه‌ها کرد. 
با خرید نوشت‌افزار ایرانی بستر اشتغال‌افزایی و رونق تولید داخلی را بیش از گذشته در جامعه فراهم کنیم. ضرورت فرهنگ‌سازی به منظور استقبال از کالاهای ایرانی در کشور یک وظیفه همگانی است. برخی از خانواده‌ها ذهنیت خوبی نسبت به کالاهای ایرانی ندارند، به همین دلیل تمایل بیشتر به خرید و مصرف کالاهای خارجی از خود نشان می‌دهند. از همین رو، باید با آگاهی‌بخشی به این دسته از افراد، آنها را نسبت به مواضع اجتماعی، اقتصادی و ایران‌دوستی رهنمون کرد. اگر مردم بدانند که با حمایت جدی از کالاهای وطنی سهم بیشتری از بازار مورد نظر در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار می‌گیرد، بی‌شک با حمایت خود از کالای ایرانی، به بازار کمک خواهند کرد. 

خانواده‌ها باید با خرید نوشت‌افزار ایرانی تولیدکنندگان داخلی را در این مسیر بیشتر همراهی کنند، چرا که حمایت از تولید وطنی به دنبال خود اشتغال‌افزایی، پویایی تولید، کاهش ضریب نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و مواردی از این دست را به همراه دارد.
کمک کردن در کل لذتبخش است و کمک کردن به کودکان لذتبخش‌تر و خوشایندتر. این‌که می‌توانیم کیف، کفش و نوشت‌افزار برای فرزندانمان تهیه کنیم بسیار خوب است و نعمتی است که باید شکرش به جا آورده شود اما کودکان روستاهای دورافتاده کشورمان نیز به همان اندازه که فرزندان خانواده‌هایی از قشر برخوردار آرزو دارند، برای آغاز سال تحصیلی جدید شور و نشاط و آرزو دارند.
در همین راستا، ممکن است وسایلی باشند که دیگر به آنها نیازی نداشته باشیم اما بودنشان برای یک فرد دیگر آرزو باشد. مکان‌هایی نیز هستند که در انجام این امر مهم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم در مکان‌ها و از طرق مختلف وارد عمل می‌شوند.

برخی مدارس و یا مراکز خیریه و حتی گاهی نمایشگاه‌هایی که برای عرضه وسایل مورد نیاز تحصیلی فعالیت می‌کنند، زمینه‌ای مناسب را فراهم می‌آورند. اغلب افرادی که در جشن‌های کمک به نیازمندان در آستانه مهر شرکت کرده‌اند، معتقدند با کمک مبلغی که در حد بضاعتشان بوده در واقع به خانواده‌های نیازمند کمک کرده‌اند، چراکه شاید در ظاهر مبلغ داده شده جهت کمک برای خرید نوشت‌افزار مورد نیاز یک یا چند دانش‌آموز نیازمند باشد اما با خرید نوشت‌افزارهای ایرانی علاوه بر این‌که چرخه تولید ملی قوت می‌یابد، فرزندان صدها یا هزاران خانواده که در کارخانه‌های تولید نوشت‌افزار داخلی مشغول به فعالیت هستند نیز توان خرید لوازم نو برای سال تحصیلی جدید پیدا می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات خود در اول فروردین سال ۱۳۹۷ در مشهد به تبیین راهکارهایی برای حمایت و اجرای شعار «حمایت از کالای ایرانی» پرداختند که از منظر علم بازاریابی شاید نقطه عطف و همچنین نقطه ضعف در بازاریابی کالاهای ایرانی باشد که تاکنون از ظرفیت‌های آن به نحو مطلوبی استفاده نشده است.
وی در تشریح انتخاب شعار سال بیان کردند که شعار سال با دو منظور مطرح می‌شود؛ یکی جهت دادن به سیاست‌های اجرائی و عملکرد مسوولان دولتی و حکومتی و دیگری توجه افکار عمومی به این‌که چه مساله‌ای امروز برای کشور مهم است و این‌که امروز حمایت از کالای ایرانی به یک مساله مهم تبدیل شده است. ایشان در ارتباط با کیفیت تولیدات، حدیثی از رسول‌اکرم (ص) را بیان کردند که نشان می‌دهد انجام کار زیبا و با کیفیت و آنچه تولید می‌شود باید براساس سلیقه و نیاز مردم باشد که این همان نیازسنجی و خواست مشتریان در علم بازاریابی است و باید ازسوی تولیدکنندگان مورد توجه قرار بگیرد. شرکت‌هایی که محصولات خود را بدون توجه به نیاز و خواست مشتریان تولید می‌کنند، ممکن است محصول نهایی مورد استقبال قرار نگیرد و آسیب‌های ناشی از شکست را به همراه خواهد داشت. 

کیفیت محصول تولیدی یا همان دوام و ماندگاری، از اهمیت بالایی در برنامه‌ریزی بازاریابی محصول برخوردار است، بنابراین ثبات و تداوم کیفیت به معنای آن است که مشتریان سطح یکسانی از کیفیت را در طول مصرف محصول تجربه کنند که منجر به تکرار خرید و در نهایت تبلیغات دهان‌به‌دهان ازسوی آنها شود. شاید یکی از موارد مغفول‌مانده از سوی مسوولان کشوری و تولیدکنندگان، بازاریابی خارج از کشور که نتیجه آن صادرات محصول ایرانی است، باشد که باید به‌عنوان یکی از موضوع‌های جدی در حمایت از کالای ایرانی مد نظر قرار بگیرد. ایشان در بخش دیگری از بیانات خود درباره نرخ‌گذاری محصولات ایرانی فرمودند: «یکی از کارهای بسیار مهم در کشور این است که بتوانیم تولید داخلی رقابت‌پذیر با کالای خارجی به وجود بیاوریم، در حد امکان ارزان‌تر از کالای خارجی بتوانیم تولید کنیم که البته خود این مقدماتی دارد. برخی مقدمات بر عهده دولت و برخی هم بر عهده تولیدکنندگان است.»
هنگام خرید نوشت‌‌افزار برای فرزندانمان به فکر کودکان دیگر نیز باشیم؛ کودکانی که پر از شور و اشتیاق مهرماه سرشار از مهر و محبت را انتظار می‌کشند. این انتظار را برایشان شیرین کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: