bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مجري طرح‌های نيروگاهی و خطوط انتقال نيرو شركت نفت و گاز پارس از پيشرفت 76 درصدي ساخت نيروگاه ۵۰۰ مگاواتی سيكل تركيبی پارس جنوبي خبر داد.
ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه 76 درصد پیشرفت دادبه گزارش روابط ‌عمومي شركت نفت و گاز پارس، محمدمهدي توسلي‌پور با اعلام اين خبر گفت: پيش‌بيني مي‌شود با انجام تعهدات پيمانكار اين طرح، سنكرون نخستين واحد نيروگاه سيكل تركيبي تا پايان سال جاري انجام شده و آماده تحويل به بهره‌بردار شود. 
وي با اشاره به توانمندي شركت‌هاي داخلي در بخش مهندسي، تامين تجهيزات و ساخت نيروگاه اظهار كرد: خوشبختانه كشور در طول سال‌هاي گذشته در حوزه نيروگاهي بسيار موفق عمل كرده و پيمانكاران و شركت‌هاي داخلي توانمندي را پرورش داده است و شركت نفت و گاز پارس نيز با حمايت از متخصصان و سازندگان ايراني، طرح احداث نيروگاه سيكل تركيبي را به يك پيمانكار داخلي واگذار كرده است. 

توسلي‌پور از تامين بيش از 65 درصد وزني از تجهيزات و كالاهاي مورد نياز اين طرح به بخش خصوصي خبر داد و گفت: هر آنچه از تجهيزات مورد نياز اين طرح كه امكان ساخت آن در داخل كشور بوده، به سازندگان داخلي واگذار شده است، برای مثال ساخت بويلرهاي بازيافت حرارتي كه بخش عمده‌اي از مبلغ پيمان اين طرح را به خود اختصاص مي‌دهد به يكي از سازندگان داخلي واگذار شده است. 
توسلي‌پور بر ضرورت تامين و تحويل كامل قطعات و تجهيزات مورد نياز اين پروژه ظرف چهار ماه آينده تاكيد كرد و گفت: بخشی از این کالاها با پرداخت‌هاي تشویقی به پيمانكاران و سازندگان به منظور کوتاه کردن زمان ساخت به سايت حمل شده و مابقی در حال انجام است. 
اين مقام مسوول در شركت نفت و گاز پارس تسريع در عمليات اجرائي اين پروژه را نيازمند افزودن شيفت‌هاي كاري تا پايان سال جاري عنوان و اضافه كرد: سعي بر اين است كه با پرداخت‌هاي مستقيم به حساب سازندگان و پيمانكاران فرعی، عمليات اجرائی اين پروژه تسريع شود و پيش‌بينی مي‌شود پس از تحويل واحد نخست نيروگاه سيكل تركيبي به بهره‌بردار، دو واحد ديگر نيز در بازه‌هاي زماني دو تا سه ماهه به‌صورت آزمايشی راه‌اندازی شود. 

محمدمهدی توسلی‌پور در پايان به بازديد كارشناسان سازمان ملل از اين طرح نيز اشاره كرد و گفت: پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به‌عنوان نخستین طرح مكانيزم توسعه پاك (CDM) در پارس ‌جنوبی و در راستای الحاق ايران به توافقنامه تغييرات اقليمی پاريس به سازمان ملل معرفی و در مراحل پاياني ثبت در نهاد آب و هوای سازمان ملل قرار دارد‌. 
بر اساس این گزارش، با تكميل نيروگاه سيكل تركيبی، بخشي از برق مورد نیاز پالایشگاه‌های منطقه پارس2 شامل فازهای ١٢، ١٣، ١٤، ١٩، ٢٢ تا ٢٤ و آبگیر این منطقه تامين خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: