bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
یک ارتش به اصطلاح ملی از سوی شورشیان و تروریست‌های القاعده حاضر در سوریه و با کمک ترکیه در حال شکل‌گیری است که اهداف بزرگی دارد ولی موانع پیش روی آن چنان زیاد است که در ابتدای داستان قضیه را می‌تواند برای تروریست‌ها تمام کند.
تروریست‌های حاضر در این نیروی به اصطلاح ارتش ملی  هدف اصلیشان آزادسازی تمام سوریه است، مساله که مضحک به‌نظر می‌رسد البته گفتنی است که این اقدام در قلب برنامه‌های اپوزیسیون مورد حمایت ترکیه برای تضمین و حکمرانی بر باریکه‌ای از قلمرویی است که بخشی از آخرین و بزرگ‌ترین پایگاه شورشی‌ها در سوریه را تشکیل می‌دهد. حضور نیروهای ترکیه‌ای در این منطقه کمک کرده تا چنین اقداماتی از حملات ارتش سوریه در امان بماند. 

در همین حال رئیس‌جمهور سوریه که کاملا مورد حمایت ایران و روسیه بوده وعده داده تا وجب به وجب از خاک سوریه را باز پس‌ بگیرد و با توجه به این‌که حالا او موفق شده تا بسیاری از مناطق سوریه را آزاد سازد هر چند حضور ترکیه در ادلب هرگونه اقدامات دولت سوریه را در شمال غرب پیچیده خواهد کرد. نقش ترکیه فراتر از حمایت از نیروهای متحد سوری‌اش برای بازسازی مدارس و بیمارستان‌هاست. دست‌کم پنج شعبه از دفاتر پست ترکیه در این منطقه باز شده است. سرهنگ هیثم افیسی، رئیس این ارتش به اصطلاح ملی گفته است که تشکیل چنین نیرویی در یکسال گذشته کاری آسان نبوده است. وی در مصاحبه‌ای با رویترز از شهر اعزاز در نزدیکی مرز ترکیه گفت: ما در ابتدای کار هستیم و قطعا با مشکلات زیادی روبرو هستیم اما برای غلبه بر آنها تلاش می‌کنیم. اخیرا او دستورالعملی را ارائه کرده که بر اساس آن نیروها باید از تیراندازی به‌صورت بی‌هدف بپرهیزند، یونیفورم بپوشند و با پلیس نظامی تازه تاسیس همکاری کنند که مسوول اجرای قانون و عدالت است و رقیب هیچ گروه دیگری نیست. گروه‌ها نیز از داشتن زندان و دادگاه‌های شخصی منع شده و همچنین نباید دستگیری‌های فراقانونی داشته باشند.

تروریست‌ها معتقدند این نیروی نظامی که به تازگ تاسیس شده داستانش با دیگر گروه‌هایی که پیش از این تاسیس شده تفاوت دارد. سرکردگان آنها می‌گویند بسیاری از اقدامات قبلی در جهت ایجاد اتحاد شورشی‌ها شکست خورده یا از سوی رقبای محلی و دستورالعمل‌های رقابتی کشورهای خارجی که زمانی از بسیاری از شورشی‌ها در جنگ سوریه حمایت کرده‌اند، دچار اختلال شده است. با این حال به‌دلیل حضور ترکیه در منطقه، ارتش ملی می‌تواند متفاوت باشد! 
در همین رابطه ارتش ترکیه با دو کمپین خود وارد شمال غرب سوریه شده است؛ نخست، عملیات سپر فرات که در سال 2016 انجام شد و داعش را از اعزاز و جرابلس بیرون راند. دوم، شاخه زیتون که در اوایل سال جاری میلادی عفرین را در نبردی که با شبه نظامیان یگان‌های مدافع خلق داشتند اشغال کردند. این منطقه از آن جهت برای ترکیه مهم است که حضور نیروهای یگان‌های مدافع خلق در آن را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می‌دانست، از نظر ترکیه، یگان‌های مدافع خلق شعبه‌ای از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) است که برای سه دهه در ترکیه دست به اقدامات شبه نظامی‌ زده است.

برچسب ها: سیاسی ، ارتش ، تروریست ، سوریه
نام:
ایمیل:
* نظر: