bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
در انتظار خبرهای خوب از فدراسیون فوتبال؛
ایرانجوان بوشهر که در فصل گذشته مسابقات لیگ موفق نبود و به لیگ 2 سقوط کرد، این روزها پیگیر است بار دیگر به لیگ دسته یک کشور برگردد.
ایرانجوان در یک قدمی لیگ دسته یک!بامداد جنوب- علی تنگستانی:
ایرانجوان بوشهر که در فصل گذشته مسابقات لیگ موفق نبود و به لیگ 2 سقوط کرد، این روزها پیگیر است بار دیگر به لیگ دسته یک کشور برگردد. در یک ماه گذشته، ما در چند گزارش به بررسی این مساله پرداختیم و همه احتمالات را در نظر گرفتیم اما حدود یک هفته پیش با گزارش‌هایی که از فدارسیون به بیرون درز کرد، به‌نوعی حضور ایرانجوان در لیگ یک منتفی اعلام شد حال با اقداماتی که در دو روز گذشته انجام شده، باز روزنه‌های امید گشوده شد.
یکی از خبرگزاری‌های استان روز گذشته در گزارشی تاکید که جلسه‌های مهمی برای حضور ایرانجوان در لیگ یک برگزار شده است. در این خبر آمده است «‌در شرایطی که گفته می‌شد با شرایط خاص تیم نفت‌، ایرانجوان بوشهر به‌عنوان آخرین تیم سقوط‌کننده به لیگ 2 جانشین این تیم خواهد شد اما در هفته گذشته سازمان لیگ هیچ خبر رسمی منتشر نکرده و حتی لیگ دسته اول با اعلام آمادگی ۱۷ تیم رسما استارت خورد. در شرایطی که امیدها برای رسیدن تیم بوشهری به لیگ یک کمتر شده بود، واپسین ساعت‌های شنبه شب خبری به دست خبرنگار ما رسید مبنی بر رایزنی‌هایی مهم با حضور خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس، بهروزیان مدیر اداره ورزش و جوانان و عوامل باشگاه ایرانجوان، آنها در یک جلسه چند ساعته گویا صحبت‌های مهمی با فتاحی رییس سازمان لیگ ایران انجام گرفته داده‌اند.

هنوز هیچ اعلام یا نقل قول رسمی صورت نگرفته اما یک منبع آگاه به فوتبال بوشهر، گفت: هیچ چیز صد در‌صد نشده اما تا ۲۴ ساعت آینده تکلیف ایرانجوان برای حضور در لیگ دسته اول یا دسته 2 مشخص خواهد شد که با رایزنی‌های صورت گرفته امید زیادی داریم اتفاق بزرگی رخ دهد!»
طبق این خبر، ایرانجوان خیلی به لیگ دسته یک نزدیک شده است اما ما برای روشن‌تر شدن ماجرا با مدیر رسانه‌ای باشگاه ایرانجوان گفت‌وگو کردیم. حسن غریبی در این گفت‌وگو سخنان جالبی مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید.

به‌نظر می‌رسد که جلسات محرمانه‌ای برای حضور ایرانجوان در لیگ یک در حال برگزاری است، آیا واقعیت دارد؟
بله، همانطور که گفتید ما در این چند روز گذشته پیگیر این ماجرا هستیم و در همین راستا، نماینده بوشهر در مجلس هم در تلاش است راهکاری برای این مساله پیدا کند. علاوه بر این ما در تهران با افرادی مانند آقای پورفاطمی ارتباط داشتیم تا در این ماجرا به ما کمک کنند. همه این تلاش‌ها به اینجا ختم شده است که وزارت نفت باید نامه‌ای با موضوع منحل شدن باشگاه نفت و انصراف از لیگ دسته یک را به سازمان لیگ بدهد تا این سازمان بتواند جایگزین این باشگاه را انتخاب کند که در همین رابطه، برخی از مسوولان و بزرگان باشگاه نفت در موضوع کوتاهی نکردند و قصد داشتند از طریق کانال‌های خودشان مشکلات نفت را در لیگ دسته یک حل کنند. حتی آقای گلمحمدی، رئیس هیات فوتبال استان تهران هم در این رابطه کارهایی انجام داده است که امتیاز نفت را حفظ کند اما در نهایت نتوانست به جایی برسد. حتی وزارت نفت به نامه آخری که فدارسیون برای آنها فرستاد، پاسخی نداد.

تا این لحظه که من در جریان هستم، مسوولان باشگاه می‌خواستند تیم‌ جوانان یا امیدهای باشگاه را به‌عنوان تیم اصلی در لیگ دسته یک بازی دهند تا حداقل امتیاز این تیم حفظ شود که همان‌طور که انتظار می‌رفت فدراسیون این موضوع را نپذیرفت و تاکید کرد «تا زمانی که مساله بدهی‌ها و مالکیت باشگاه مشخص نشده، نمی‌توانید در بازی‌ها شرکت کنید». حتی روز گذشته هم با آقای فتاحی در این مورد ارتباط برقرار کردیم تا به نتیجه برسیم. به‌نوعی می‌توانم کل مسوولان استان بسیج شده‌اند تا ایرانجوان به لیگ یک برگردد. ما فعلا چشم ‌انتظار هستیم، چراکه هنوز به ما اعلام نکرده‌اند که در لیگ یک هستیم یا در لیگ 2. به هر حال همچنان منتظریم.

طبق ادعای برخی از خبرگزاری‌ها تا چند روز پیش قرار بود به‌دلیل حاضر نشدن خونه به خونه و نفت، لیگ با 16 تیم برگزار شود ولی اینطور نشد.
نه این خبر اصلا درست نیست. الان بازی‌های تیم خونه به خونه بابل و تیم سیاه جامگان دو روز دیرتر از دیگر بازی‌ها برگزار خواهد شد، چراکه به هر دو باشگاه دو روز مهلت داده شده تا وضعیت خود را برای حضور در مسابقات مشخص کنند. ما هنوز امیدواریم که ایرانجوان به لیگ برگردد و بوشهر دو نماینده در استان داشته باشد.
مساله اصلی اینجاست که چرا فدراسیون فوتبال نتوانست قبل از شروع مسابقات به این موضوع پایان دهد.

واقعا اقدامات غیر‌حرفه‌ای انجام شد. مثلا بازی بادران و تیم گسترش فولاد تبریز به‌دلیل آماده نشدن کارت بازی بازیکنان گسترش لغو شده است، این در حالی است که طبق قانون باید بازی 3 بر صفر به سود بادران به پایان می‌رسید. بلاتکلیفی باشگاه نفت قوز بالا قوز برای فدراسیون فوتبال کشور شده است. از نظر من فدراسیونشین‌ها می‌توانستند حدود دو هفته پیش این موضوع را به سرانجام برسانند نه الان که مسابقات شروع شده است آن هم در حالی که هنوز دو تیم آماده حضور در مسابقات نیستند. این لیگ دسته یک زیر سوال رفته آن هم در حالی که لیگ آزادگان یک لیگ حرفه‌ای است و این مسائل برای یک لیگ حرفه‌ای خیلی بد است. این موضوع باعث شده عملکرد فدراسیون‌نشین‌ها آماتورگونه به‌نظر آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: