bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
افزایش قیمت بلیت هواپیما باعث شده مسافران فروگاه بوشهر در خرداد 13 درصد کمتر از زمان مشابه پارسال شود.
کاهش مسافرانِ فرودگاه بوشهر افزايش قيمت بليتمدیرکل فرودگاه‌‌های استان بوشهر در این باره گفت: تعداد پروازها نیز در این ماه نسبت به خرداد سال 96، کاهش داشته است. وی با اشاره به این‌که سازمان هواپیمایی کشوری متولی تعیین قیمت بلیت هواپیماست، بیان کرد: وظیفه قانونی فرودگاه‌ها ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انجام پرواز است و مشخص کردن بهای بلیت به عهده فرودگاه نیست. با توجه مقصد 75 درصد پروازهای فرودگاه بوشهر تهران است و بلیت 77 درصد پروازهای این مسیر سیستمی فروخته می‌شود، یعنی با قیمت مصوب. 

کمال دهقان منشادی در ادامه افزود: با توجه به نوسان‌های پیش آمده در قیمت بلیت‌ها، در دو ماه گذشته با دستور استاندار بوشهر 6 جلسه با حضور مسوولان مرتبط از جمله صنعت معدن وتجارت، تعزیرات حکومتی و سازمان هواپیمایی کشوری، تشکیل شد و در بازرسی از دفترهای هواپیمایی و چارتر کنندگان پروازها، متخلفان شناسایی شدند. برای ایجاد رقابت و تاثیر آن درکاهش قیمت‌ها، تعداد شرکت‌های هواپیمایی را افزایش داده‌ایم و اکنون 6 شرکت در فرودگاه بوشهر فعالیت دارند.

به گفته دهقان منشادی، افزایش حضور شرکت‌های هواپیمایی باعث شده تعداد پروازها در سال 96 نسبت به سال 95، 28 درصد، تعداد مسافران 23 درصد و جابه‌جایی بار 12 تا 13 درصد افزایش یابد.

او با اشاره به متغیر بودن تعداد پروازهای هفتگی، تصریح کرد: این هفته، 82 پرواز در فرودگاه بوشهر انجام می‌گیرد که 62 پرواز به مقصد تهران، هشت پرواز مشهد، 6 پرواز خارگ، چهار پرواز اصفهان و دو پرواز شیراز انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌‌های استان بوشهر همچنین از تلاش برای برقراری پرواز به یکی از مسیرهای شمالی کشور یا استان آذربایجان و بندرعباس خبر داد و افزود: استاندار بوشهر به شرکت هواپیمایی ایران ایر پیشنهاد کرده، یکی از هواپیماهای ای تی آر جدید را به عنوان هواپیمای بیس (هواپیمایی که شب در فرودگاه می‌ماند) به فرودگاه بوشهر بدهد. دهقان منشادی با گلایه از پرداخت نشدن بدهی شرکت‌های هواپیمایی به فرودگاه بوشهر، از این شرکت‌ها خواست بدهی‌شان را بپردازند تا فرودگاه دخل و خرجش با هم هماهنگی داشته باشد.

او به موضوع جابه‌جایی فرودگاه بوشهر هم اشاره کرد، طرحی که سال 85 مطرح شد اما مکاتبات اداری آن از یک سال گذشته شروع شده است.

به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان بوشهر، این طرح با هدف آزادسازی زمین برای توسعه شهری انجام می‌گیرد اما با توجه به اینکه 350 هکتار زمین در اختیار فرودگاه و دو هزار هکتار در اختیار پایگاه هوایی است باید این جابه‌جایی به صورت همزمان باشد.

سالانه 630 هزار مسافر در فرودگاه بوشهر جابه‌جا می‌شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: