bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر از ادامه تلاش‌ها برای باسوادی در استان خبر داد.
غلامرضا دانش‌فر روز گذشته در نشست کارگاهی با کارشناسان سوادآموزی مناطق و شهرستان‌های استان در بوشهر تصریح کرد: نقش و تاثیر تبلیغات رسانه‌ای در تشویق و ترغیب افراد بی‌سواد برای فراگیری سواد بسیار مهم است.
به گفته وی، صدا و سیما در اکثر مناطق شهری و روستایی استان در بیشتر منازل حضور بارزی دارد و همین طور ائمه جمعه و جماعات با اقشار مختلف در ارتباط هستند و از این رو می‌توانند در بحث جذب سوادآموزان به کمک آموزش و پرورش بیایند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر با تاکید بر این‌که برای پایان دادن به بی‌سوادی در استان باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در جذب سوادآموز تاکنون درصد باسوادی استان به ۹۷ درصد رسیده است، هر چند تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله داریم. در سال جاری از نظر آمار تحت پوشش سوادآموزان در استان بیش از سه هزار نفر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند.
دانش‌فر تعداد افراد بی‌سواد اتباع خارجی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله در استان را ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی شده با همکاری اداره کل اتباع خارجی استانداری برنامه‌ای ۴ ساله برای باسوادی ۱۲ هزار نفر از اتباع بیگانه به اجرا درآید و دو مرکز یادگیری محلی در دشتستان و بوشهر ویژه اتباع خارجی راه‌اندازی شود.

وی با ذکر این‌که تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه در دو شهرستان بوشهر و دشتستان سکونت دارند، تاکید کرد: در سال جاری ۲۰۰ نفر از افراد بی‌سواد اتباع در این دو مرکز یادگیری محلی تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.
این مسوول خواستار نظارت بیشتر کارشناسان سوادآموزی بر امر برگزاری امتحانات شد و یادآوری کرد: دقت، سلامت و نظارت مستمر بر کلاس‌ها و امتحانات پایانی از عوامل مهم موفقیت استان در برگزاری سالم آزمون پایانی خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: