bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
فرمانده نیروی انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
نشست خبری فرمانده نیروی انتظامی روز یکشنبه بعد از ظهر، در مقر این فرماندهی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
بامداد جنوب - هدی خرم‌آبادی:
سردار خلیل واعظی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج مورد کالای احتکار به ارزش 182 میلیارد ریال در این استان کشف شد، تصریح کرد: از این میزان کشفیات احتکار سه مورد با 141 میلیارد ریال طی چهار ماه نخست کشف و 2 مورد باقیمانده نیز طی 48 ساعت در شهرستان بوشهر و دشتستان کشف شده است.

وی با اشاره به این‌که محموله احتکار شده در شهرستان بوشهر 500 تن برنج بود که در یک انبار به ارزش 40 میلیارد ریال شناسایی شده است، گفت: در شهرستان دشتستان نیز از یک انبار 38 تن برنج خارجی، 2 تن ماکارونی و سایر اقلام غذایی احتکار شده به ارزش یک میلیارد و 150 میلیون ریال کشف شد. در این ارتباط متهمان دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شدند.
واعظی با بیان این‌که در چهار ماهه نخست امسال همچنین 2 فقره فرار مالیاتی به ارزش 27 میلیارد ریال و یک فقره تسهیلات بانکی جعلی به ارزش 11 میلیارد ریال شناسایی شد عاملان آنها دستگیر و تحویل مراجع قضائی داده شدند، خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده همچنین 33 فقره زمین‌خواری به ارزش 128 میلیارد ریال در استان بوشهر کشف و ضبط شد. علاوه بر این، در چهار ماه نخست امسال چهار هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه 327 درصد رشد دارد.

به گفته این مقام انتظامی، در ارتباط با خودروهای قاچاق نیز در گمرک بوشهر هزار و 306 خودرو کشف شد که از این میزان شماری توقیف و شماری نیز وضعیتشان در دست پیگیری است. در گمرک گناوه نیز 594 خودرو شناسایی شد که 222 مورد آنها تاکنون توقیف شده است. در ارتباط با جرائم اقتصادی استان بوشهر در چهار ماهه امسال با 48 فقره رشد 87 درصدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد.
سردار خلیل واعظی در ادامه تلفن 197 را پل ارتباطی مردم با نیروی انتظامی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال ضمن ارائه نقدها، شکایات، پیشنهادات و تقدیر از فعالیت پلیس در استان بوشهر از طریق تلفن 197، میزان تقدیرها نسبت به گذشته افزایش یافته که نشان از رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس دارد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از افزایش کشف 26 درصدی جرائم خشن در استان خبر داد و بیان کرد: بیش از 90 درصد از جرائم خشن در استان کشف و متهمان دستگیر شده‌اند.
وی در ادامه از کاهش تصادفات فوتی درون و برون‌شهری خبر داد و تصریح کرد: در 4 ماه نخست امسال تصادفات خودرویی درون‌شهری 50 درصد و برون‌شهری 5 درصد در استان بوشهر کاهش یافته است.
سردار واعظی با بیان این‌که برخورد با قاچاق کالا در اولویت برنامه پلیس قرار دارد تاکید کرد: در 4 ماه امسال به ارزش 400 میلیارد تومان کالای قاچاق در استان بوشهر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 327 درصدی دارد.
وی، با اشاره به کشف دو انبار احتکار برنج در شهرهای بوشهر و برازجان خبرداد و بیان کرد: ماموران انتظامی یک انبار در بوشهر حاوی احتکار 500 تن برنج خارجی که با ارز 4200 تومانی وارد شده بود کشف و پلمب کردند.

این مقام انتظامی در ادامه یادآور شد: در دشتستان نیز انبار احتکار 38 تن برنج، دو تن ماکارونی و 14 تن دیگر مواد غذایی به ارزش یک‌میلیارد و 150 میلیون ریال کشف و پلمب شد.
در ادامه این نشست، رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به فضای مجازی و نقش پررنگ آن در زندگی شهروندان افزود: این روزها بازی‌های رایانه‌ای جزء محبوب‌ترین بازی‌ها برای نوجوانان لقب گرفته اما باید توجه داشت که این بازی‌ها می‌تواند به ‌عنوان تهدیدی جدی برای سلامت روح و روان و جسم کودکان و نوجوانان به‌حساب بیاید.
سرهنگ مهدی قاسمی با بیان این‌که انتخاب بازی‌ها باید با شناخت گسترده‌ای انجام شود، به‌طوری‌که کودک یا نوجوان زمان زیادی را بی‌دلیل صرف بازی‌هایی که دربرگیرنده فعالیت‌های تکراری یا خشونت فیزیکی بیش ‌از اندازه هستند نکنند، خاطرنشان کرد: با توجه به فصل تابستان و پایان سال تحصیلی و فراغت فرزندان از درس و مدرسه، نوجوانان تمایل زیادی به بازی‌های رایانه‌ای دارند. از همین رو، پیش از خرید هر بازی رایانه‌ای، از سایت اینترنتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای شناسایی تهدیدات بازی موردنظر فرزندتان کمک بگیرید و سعی کنید بازی‌ها را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

رئیس پلیس فتا با اشاره به این‌که در خرید بازی برای فرزندان به ‌نظام رده‌بندی سنی بازی، توجه کنید و مراقبت کنید فرزندان بدون حضور و راهنمایی شما، از اینترنت و به‌صورت مجازی، بازی را خریداری یا دانلود نکنند، یادآور شد: بازی‌های مورد استفاده فرزندانتان را یک ‌بار مشاهده کنید. در صورت امکان در بازی رایانه‌ای با فرزندان شریک شوید و استفاده از بازی رایانه‌ای برای فرزندان را زمان‌بندی کنید.
در ادامه سردار خلیل واعظی از همراهی صمیمانه مردم و نیروهای پرتلاشش در مجموعه قدردانی کرد و خواستار تقویت تعامل خبرنگاران با پلیس شد تا پل ارتباطی با مردم نیز بیش از گذشته به کاهش مشکلات در سطح جامعه کمک کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: