bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
برنامه‌ها و طرح‌های سازمان انرژی اتمی کشور با قدرت در حال پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. این موضوع را سخنگوی این سازمان مورد تاکید قرار داده و می‌گوید: در هر حال نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها را نادیده گرفت اما اگر ایران در برجام بماند، اثرگذاری تحریم‌ها دیگر مثل اعمال تحریم‌ها در دوره قبل نیست؛ هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ سیاسی، چون بسیاری از کشورهای کوچک و متوسط قبلا به خاطر تحریم‌های اروپا و شورای امنیت نمی‌توانستند با ایران کار کنند اما الان این آزادی عمل را دارند که با وجود سنگ‌اندازی امریکا همکاری کنند.

به گفته بهروز کمالوندی، همان‌طور که بزرگان کشورمان هم گفتند باید مدتی در این حوزه بجنگیم تا امریکایی‌ها بفهمند که سلاح تحریم خیلی برنده نیست.
وی درباره ماندن یا نماندن ایران در برجام اظهار کرد: نظر شخصی من است که ماندن در برجام بهتر از نماندن است اما ممکن است نظر نظام و مسئولان عالی چیز دیگری باشد که بسته به شرایط اعلام می‌شود. همان‌طور که هنری کسینجر می‌گوید خروج امریکا از برجام و سیاست ایران در این رابطه، شکاف در امریکا ایجاد کرده است و از طرفی میان امریکا و اروپا ایجاد اختلاف کرده است و شش قطعنامه شورای امنیت را نیز زیر خاک کرد. اگر بدون توجیه کافی از برجام خارج شویم، همه این‌ها را از دست خواهیم داد. وی تاکید کرد که سازمان انرژی اتمی از روند کار در بازطراحی اراک راضی است و مشکل خاصی در این مساله وجود ندارد.

برچسب ها: سیاسی ، برجام ، مسوولان
نام:
ایمیل:
* نظر: