bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
نماینده جنوب استان و استانداری بوشهر شفاف‌سازی کنند؛
اگر قرار است قانون حاکم باشد، چرا اینجا قانون رعایت نمی‌شود؟ کدام شهرداری‌ها با پول مردم عسلویه خزانه خود را پر کرده‌اند؟
بامداد جنوب: 
چند روز پیش بود که در ضمن گزارشی به نقل از رئیس سازمان محیط زیست کشور نوشتیم که دولت در قالب حق آلایندگی تاکنون بیش از 450 میلیارد تومان به استانداری بوشهر پرداخت کرده است. این پرداخت عوارض در حالی است که در سال‌های گذشته از طریق اداره امور مالیاتی صرفا به حساب شهرداری‌های مورد نظر واریز می‌شد، در طول سه سال گذشته برای تقسیم به استانداری واگذار شد و اینجاست که ظاهرا استانداری از آن به‌عنوان یک اهرم فشار علیه شهرداری‌ها، به‌ویژه آنهایی که تمکین نمی‌کنند، استفاده کرده است. 

در طول سال 1394 بارها استاندار وقت از مدیرکل امور مالیاتی خواسته بود که به فلان شهرداری حق آلایندگی ندهد، در حالی که این درخواست کاملا غیرقانونی بود. با این حال در سال‌های بعد، تقسیم این پول بر عهده استانداری، به‌ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهاده شد و اینجا بود که پول‌ها کاملا «عشقی» هزینه شد. در شرایطی که این عوارض آلایندگی باید هزینه ساخت مراکز تخصصی درمانی برای مردم عسلویه‌ای می‌شد که از انواع و اقسام بیماری‌ها رنج می‌برند، نه تنها به برخی امور دست چندم اختصاص پیدا کرده که بشود از کنار آن بهره برد، بلکه در اقدامی کاملا خلاف قانون، بخش عظیمی از این پول در شهرهای دیگر هزینه شده ‌است. 

این اقدام که با نظر شخصی چند نفر در استانداری صورت گرفت بر خلاف نص صریح قانون بوده و هیچ نهاد نظارتی هم آن را پیگیری نکرده است. حتی اعتراض شهروندان عسلویه‌ای نیز راه به‌جایی نبرده است. البته وقتی برخی از اعضای شوراهای این شهرستان دستشان در دست همین افرادی است که پول‌های آنها را جای دیگری هزینه می‌کنند، هیچ انتظاری نمی‌شود داشت. اقدام غیرقانونی استانداری بوشهر البته از سوی بخشی از اهالی عسلویه پیگیری شده و آنها شکایتی هم تنظیم کرده‌اند که بخشی از مستندات آن در بامداد جنوب موجود است. اما سوال اصلی اینجاست که نماینده شهرستان‌های جنوبی دقیقا در این موضوع چه هنری به خرج داده است؟ آیا او موفق شده از حق و حقوق مردم حوزه انتخابیه‌اش دفاع کند؟ آیا از طریق مراجع قانونی، استانداری بوشهر را که حتی پول دهیاری‌های عسلویه را به بهانه‌های مختلف و کاملا خلاف قانون بر می‌دارد و به آنها پرداخت نمی‌کند، مورد بازخواست قرار داده است؟ اینها سوالاتی است که این روزها مردم زجرکشیده و سختی‌کشیده عسلویه از نماینده دولت در استان و نماینده خود در مجلس دارند. بامداد جنوب به‌زودی ابعاد دیگری از هزینه‌کرد صدها میلیارد تومان پول مردم عسلویه را بررسی خواهد کرد تا شاید گوش شنوایی در این مورد پیدا شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: