bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
نخست‌وزیر کانادا برگزاری انتخابات زودهنگام در پاییز را رد کرد و گفت که دولت لیبرال این کشور همچنان بر قابل مذاکره بودن معاهده نفتا و تقویت اقتصادی متمرکز می‌ماند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، جاستین ترودو، در جریان یک نشست خبری در کبک گفت: برگزاری انتخابات زودهنگام یک سال پیش از موعد و آن هم در پاییز در برنامه‌های کاری ما نیست و به همه می‌گوییم که پاییز امسال هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌شود، زیرا ضرورتی نیز برای این موضوع وجود ندارد. لیبرال‌های چپ میانه ترودو با چالش در زمینه مهاجرت و تجارت روبه‌رو هستند و بر اساس نظرسنجی‌ها، آنها شانه به شانه اپوزیسیون محافظه‌کار قرار دارند. 

از عوامل ترجیح مردم کانادا در برگزاری انتخابات زودهنگام روابط متشنج میان امریکا و اوتاوا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، به‌عنوان رئیس‌جمهوری ایالات متحده در 2017 و تنش در مذاکرات توافق تجارت آزاد امریکای شمالی موسوم به نفتا بین امریکا، کانادا و مکزیک است. ‌ترودو همچنین در کانادا نیز تحت فشار است و علتش تغییر در رهبری سیاسی در ایالات کلیدی و تنش در زمینه تغییرات جوی و هزینه‌های مربوط به تولد گازهای گلخانه‌ای است. ترودو حتی در ژوئیه سال جاری میلادی کابینه خود را تغییر داد و بر ضرورت تغییر موضع اتکا بر تجارت به امریکا تاکید کرد. 
در همین رابطه کاخ سفید تهدید کرده است که اگر همسایه شمالی یعنی کانادا تا پیش از شروع فصل زمستان مسائل اقتصادی را حل و فصل نکند احتمال بالا بردن تعرفه‌های محصولات وارداتی از اوتاوا در دستور کار قرار می‌گیرد.

برچسب ها: سیاسی ، کانادا ، انتخابات
نام:
ایمیل:
* نظر: