bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
دولت ترکیه برای برقراری ثبات در استان ادلب سوریه از روسیه مهلت خواست و تاکید کرد، به ارتش سوریه اجازه نمی‌دهد در این استان درگیری به راه بیندازد.
به گزارش روزنامه القدس العربی، یاسین اوکتای، مشاور رئیس‌جمهور ترکیه در یک موضع‌گیری جدید گفته است، کشورش هرگز به ارتش سوریه اجازه نخواهد داد به ادلب واقع در شمال غرب سوریه حمله کند. وی گفت: میلیون‌ها غیرنظامی در ادلب هستند که تنها محل گریزشان ترکیه است و تصور هجوم حجم سنگینی از کسانی که در صورت درگیری در ادلب به ترکیه سرازیر خواهند شد، غیر ممکن است. آنکارا برای دور نگداشتن این استان از جنگ همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد. ترکیه قبلا اعلام کرده بود، با عملیات نظامی سوریه در ادلب مخالف است. استان ادلب و برخی مناطق اطراف آن تنها بخش قابل توجه از خاک سوریه است که در دست شورشیان باقی‌مانده است. 

اوکتای ادامه داد: ارتش سوریه نباید به بهانه حضور گروه تروریستی هیات تحریر الشام (جبهه النصره سابق) غیرنظامیان را هدف قرار دهد و ترکیه هم نمی‌تواند در مقابل این عمل سکوت کند. دمشق هنوز به تهدیدهای مکرر و ادامه ارسال تجهیزات نظامی ترکیه به اطراف ادلب واکنش نشان نداده است. همچنین افسران ترکیه با بزرگان روستاها و شهرک‌های حومه جنوبی ادلب و حومه شمالی حماه با هدف شرح دیدگاه دولت ترکیه درباره منطقه کاهش تنش در ادلب نشستی داشته و گفتند، نقاط مراقبتی ارتش ترکیه در این منطقه برای مقابله با هرگونه حملات هوایی غیر منتظره به ضد هوایی مجهز خواهند شد. این کشور حدود ۱۲ مرکز مراقبتی و ۱۳۰۰ سرباز در ادلب دارد. از سوی دیگر آنکارا از مسکو خواسته به جای حمله نظامی به ترکیه برای سروسامان دادن به اوضاع ادلب مهلت دهد اما به‌نظر می‌رسد، روسیه در انتظار نشست سه‌جانبه با ترکیه و ایران در تهران در اوایل ماه میلادی آتی است و تاکنون با این درخواست موافقت نکرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: